اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در سفر به خلخال

جاده کلور ـ درام جاده استراتژیک استان اردبیل به مرکز کشور است

استاندار اردبیل گفت: جاده اصلی خلخال ـ کلور ـ درام جاده استراتژیک استان اردبیل به مرکز کشور است.

جاده کلور ـ درام جاده استراتژیک استان اردبیل به مرکز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان خلخال و مراسم بازگشایی جاده خلخال ـ کلور ـ درام اظهار داشت: راه اصلی خلخال ـکلور ـ درام جاده استراتژیک استان در اتصال استان اردبیل به مرکز کشور است.

وی تصریح کرد: این راه اصلی به دلیل قرار گرفتن در منطقه خوش آب و هوا علاوه بر حمل و نقل جاده‌ای، در رونق اقتصادی و گردشگری استان و شهرستان خلخال تأثیرگذار می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل: قطعه قرار گرفته در منطقه سه راه گلوزان تا آبگرم تیل در بخش شاهرود به لحاظ کوهستانی بودن و عبور از رودخانه سخت‌ترین قطعه راه اصلی کلور ـ درام بود که بالاخره پس از ماه‌ها تلاش مسئولان اجرایی خلخال و پیگیری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بازگشایی اولیه انجام شد و هم اکنون این مسیر به صورت خاکی قابل تردد است.

استاندار اردبیل در بازدید از راه اصلی کلور، به نقش استراتژیک جاده اردبیل ـ خلخال ـ کلور ـ درام اشاره کرد و افزود: این جاده مسافت مرکز استان اردبیل و شهر خلخال را تا مرکز کشور 100کیلومتر کاهش داده و به لحاظ قرار گیری در منطقه خوش آب و هوا به عنوان یک جاده اصلی در تردد مسافر و کالا برای استان و شهرستان در آینده ایفای نقش می‌کند.

نیکزاد به اهمیت این راه اصلی اشاره کرد و ادامه داد: انشاالله در تلاش هستیم تا با پیگیری‌های لازم جهت تعریض و آسفالت این محور نیز اقدام شده و توجه مسئولان کشوری را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: جاده کلور ـ درام که از روستای درو بخش شاهرود آغاز می‌شود و در پاوه رود شهر منجیل به جاده اصلی و اتوبان تهران ـ رشت اتصال می‌یابد که از شهر خلخال تا منجیل 160کیلومتر می‌باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: جاده کلور ـ درام در چهار قطعه تعریف شده و این پروژه در سال گذشته دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار داشته و امسال نیز با پیگیری‌های مسئولان شهرستان، استاندار اردبیل و نماینده مردم خلخال و کوثر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافت و هفت میلیارد تومان دیگر نیز از محل فروش اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار و این پروژه ادامه می‌یابد.

جلیل جعفری‌بنه خلخال به خوشحالی مردم و اهالی منطقه شاهرود خلخال اشاره کرد و اظهار داشت: مردم به نقش نظام و تاثیر‌گذاری آن در پیشرفت و آبادانی منطقه اعتماد داشته و خواستار خروج این بخش از بن‌بست و پیوستن به توسعه همه‌جانبه هستند.

وی تصریح کرد: قطعه بازگشایی شده در منطقه صعب‌العبور سه راهی گلوزان تا آبگرم تیل بود که با تلاش و پیگیری مسئولان شهرستان خلخال به صورت امانی از سوی اداره راه و شهرسازی خلخال بازگشایی اولیه انجام شد و هم اکنون به صورت خاکی قابل تردد است.

استاندار اردبیل همچنین در جریان افتتاح مرکز بهداشتی، درمانی شهر کلور نیز مبلغ 100 میلیون تومان به تجهیز این مرکز بهداشتی در بخش شاهرود اختصاص داد.

همچنین استاندار اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، فرماندار خلخال از تلاش‌های راهداران اداره راه و شهرسازی در جدیت بازگشایی اولیه جاده خلخال ـ کلور ـ درام و از رانندگان دستگاه‌های سنگین و دست‌اندرکاران این پروژه و پیمانکار پروژه تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل : اکبر نیکزاد قبل از بازدید از جاده خلخال ـ کلور ـ درام از بخش هشتجین و روستاهای برندق و جعفرآباد نیز بازدید کرد.

انتهای پیام /62008/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول