اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آستانه انتخابات در قم

نشست «نظرسنجی‌های انتخاباتی و میزان واقع‌نمایی آنها» برگزار می‌شود

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه از برگزاری نشست نظرسنجی‌های انتخاباتی و میزان واقع‌نمایی آنها با رویکرد علمی 12 خرداد در قم خبر داد.

نشست «نظرسنجی‌های انتخاباتی و میزان واقع‌نمایی آنها» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیف‌الله قنبری‌نیک امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در سال 90 اظهار کرد: استادان علوم اجتماعی در تأسیس این انجمن نقش داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به طور عمده تأکید فعالیت‌های انجمن مطالعات اجتماعی حوزه بر بحث‌های پژوهشی قرار داده شده که در قالب پروژه‌ها، نشست‌های علمی و کارگاه‌ها اجرا می‌شود.

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه عنوان داشت: تاکنون سه حلقه علمی مانند فقه اجتماعی، ارتباطات و رسانه و مطالعات روش‌شناسی در این انجمن تشکیل شده است.

وی یادآور شد: اکنون انجمن مطالعات اجتماعی دارای 70 نفر عضو بوده که از این تعداد 10 تا 12 نفر از اعضا را بانوان تشکیل داده و باقیمانده آن آقایان هستند.

قنبری نیک با بیان اینکه عضوگیری این انجمن به سه روش انجام می‌شود گفت: اعضای پیوسته انجمن کسانی هستند که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه باشند و عضویت‌های افتخاری به طور عمده اساتید رشته علوم اجتماعی در حوزه و دانشگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: عضوهای وابسته انجمن کسانی هستند که مدرک تحصیلی آنها کارشناسی، کاردانی یا سطح دو حوزه است یا در رشته‌های علوم اجتماعی مقطع کارشناسی یا کاردانی در حال تحصیل هستند.

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه یادآور شد: اعضای این انجمن باید طلبه باشند یا در مؤسسات وابسته به حوزه مانند دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه باقرالعلوم و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تحصیل کرده باشند.

وی عنوان داشت: این انجمن جزو انجمن‌های علمی حوزه است که زیر نظر معاونت پژوهشی حوزه فعالیت می‌کند.

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با اشاره به پروژه‌های انجمن مطالعات اجتماعی حوزه گفت: ممیزی مطالعات اجتماعی حوزه یکی از پروژه‌های این انجمن است که به نوعی وضعیت اجتماعی را از نظر منابع، دانشجو و استاد در همه ابعاد علوم اجتماعی رصد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نیازسنجی مطالعات اجتماعی از پروژه‌های دیگر انجمن مطالعات اجتماعی است که در حوزه‌های مطالعات اجتماعی و فرهنگی به بررسی می‌پردازد.

قنبری نیک از برگزاری نشست نظرسنجی‌های انتخاباتی و میزان واقع‌نمایی آنها با رویکرد علمی خبر داد و افزود: علیرضا پویا استاد دانشکده صدا و سیما و پارسانیا مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه باقرالعلوم به عنوان ناظر علمی در این نشست حضور دارند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نشست نظرسنجی‌های انتخاباتی و میزان واقع‌نمایی گفت: در این نشست روش‌های نظرسنجی در انتخابات مطرح و همچنین میزان و درصد سازگاری این نظرسنجی‌ها با واقعیت‌های بیرونی تبیین می‌شود.

نشست نظرسنجی‌های انتخاباتی و میزان واقع‌نمایی آنها 12 خرداد سال جاری ساعت 18 و 30 دقیقه در ساختمان‌های انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول