اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

وبلاگ‌نویسان از کاندیدای محبوب خود می‌گویند-35

حدادعادل؛ مدافع مواضع اصولی و عقیدتی نظام

دکتر حداد عادل در نخستین روزهای فتنه 88 غیورانه به عرصه روشنگری وارد شد، دفاع منطقی و محکم ایشان از مواضع اصولی و عقیدتی نظام در مناظره روز 15 خرداد 92 نیز حجت دیگری بر این مدعاست.

حدادعادل؛ مدافع مواضع اصولی و عقیدتی نظام

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سجاد صفارهرندی در وبلاگ خصوصی نیست نوشت:

حداد عادل، کاندیدای اصلح

اصلح بودن، یک صفت تفضیلی است که در مقام قیاس معنای خود را می‌یابد؛ علاوه بر این اصلح دانستن یک کاندیدا و آگاهی به ملاک‌های اصلحیت مبتنی بر تصوری است که از شرایط و نیازهای روز داشته باشیم؛ در این نوشته، 5 ویژگی که آقای دکتر غلامعلی حداد عادل واجد آنهاست و با توجه به نیازها و شرایط فعلی ایشان را به گزینه اصلح برای ریاست جمهوری اسلامی بدل می‌کند، ذکر شده است؛ طبیعی است که برخی از این ویژگی‌ها در کسانی جز ایشان نیز متحقق است، اما این آقای دکتر حداد است که در مقام جمع بندی بر مبنای میانگین جامعیت بیشتری برای این امر دارد.

یکم: دکتر حداد عادل عمیقاً حزب اللهی و مکتبی است و در فراز و نشیب وقایع سیاسی سال‌های اخیر نشان داده است که وفاداری عمیق خود به نظام و رهبری را با هیچ چیز معامله نمی‌کند؛ ورود تکلیف مدارانه ایشان به سیاست در حالی است که از منظری عافیت طلبانه می‌توانست همچون برخی همگنان خود دامن از غبار سیاست برگیرد و به مثابه «شخصیت فرهنگی» و «دانشمند فرزانه» محبوب عام و خاص، انقلابی و ضد انقلاب باشد.

دکتر حداد درست است که شخصیتی فرهنگی، ادیب، فاضل و دانشمند است؛ اما قبل از همه اینها «حزب اللهی» است؛ با همین رویکرد بود که ایشان در وانفسای نخستین روزهای فتنه 88 غیورانه به عرصه روشنگری وارد شد و از تبعات قابل پیش بینی چنین ورودی نهراسید.

دفاع منطقی و محکم ایشان از مواضع اصولی و عقیدتی نظام در مناظره روز 15 خرداد 92 نیز حجت دیگری بر این مدعاست؛ دکتر حداد به تمنای جلب آرای این و آن سخن نگفت و این اتفاقاً از نظر حقیر اسباب تقویت آرای ایشان در مناظره را فراهم کرد.

دوم: دکتر حداد عادل اهل عقلانیت، مشورت وکار جمعی است؛ هر چند تخصص وی اقتصاد نیست یا از لحاظ توان و قوت اجرایی برترین کاندیدای موجود در صحنه نیست (اگر چه معتقدم با سابقه بیش از یک دهه معاونت یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های کشور و یک دوره ریاست مجلس از میانگین 7 کاندیدای دیگر  در حوزه اجرا چیزی کم ندارد) اما قادر و مشتاق به تجمیع همه توان‌های موجود در کشور و جریان اصولگرایی در جهت سامان دادن به مهم‌ترین مسائل کشور کنترل تورم، تقویت تولید و مبارزه با فساد است.

دکتر حداد کسی است که می‌توان امید و انتظار داشت 2 کاندیدای اصولگرای مهم دیگر صحنه انتخابات را که هر یک برجستگی‌های خاص خود را دارند (آقایان قالیباف و جلیلی) در دولت خود در مهم‌ترین مسئولیت‌ها به کار گیرد و بتواند به صورت مطلوب و روان از همه توان اصولگرایی بهره مند شود.

در عین حال، ارتباط و تعامل نزدیک ایشان با جمعیت رهپویان و دکتر زاکانی می‌تواند منجر به این شود که از حاصل کار 8 ماهه آن دوستان در تدوین برنامه‌ای در چارچوب اسناد بالادستی نظام و مبتنی بر مسئله شناسی نیازهای انقلاب اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت، نیز بهره گرفته شود.

سوم: دکتر حداد، فردی ملایم و اخلاقی است و این ویژگی در جهت ایجاد وحدت، کاهش التهاب‌، درگیری و بداخلاقی به عنوان میراث 4 سال اخیر، می‌تواند شدیداً مورد توجه باشد.

چهارم: دکتر حداد اگر چه به نسل اول انقلاب تعلق دارد اما رابطه وثیق و تعریف شده‌ای با نسل دوم و سوم دارد؛ موقعیت سیاسی او عمدتاً مربوط به دهه 1380 و عصر نوین اصولگرایی است؛ یکی از معدود نفراتی بود که در هر 2 لیست اصلی اصولگریان در انتخابات مجلس نهم حضور داشت و مورد پذیرش همه طیف‌های اصولگراست.

پنجم: دکتر حداد عادل مردمی، عدالتخواه و فسادستیز است؛ پروژه‌هایی همچون تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد و قوه قضائیه، استیضاح وزیر راه دولت خاتمی و لغو قرارداد ترک سل که در مجلس هفتم و با هدایت و همراهی ایشان صورت گرفت، مؤید این ادعاست.

با توجه به شرایط موجود عرصه انتخابات، یعنی تعدد و تکثر کاندیداها و خصوصاً عدم اجماع مخالفان اصولگرایی بر گزینه واحد، می‌توان بدون دغدغه نتیجه و پراکندگی احتمالی آرا، گزینه اصلح را تبلیغ و ترویج کرد؛ طبیعی است که در صورت وقوع تغییر در این وضعیت، تصمیمات دیگری قابل اتخاذ است.

* مطالب منتشر شده به معنای حمایت خبرگزاری فارس از کاندیدایی خاص نبوده و صرفا تریبونی است برای انعکاس تمام دیدگاه‌های فکری و سیاسی به جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری.

 

شما هم از کاندیدای خود حمایت کنید

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول