اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 و 16 تیر برگزار می‌شود

چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان 15 و 16 تیرماه در 5 بخش توسعه عمران شهری، کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و امور زیربنایی برگزار می‌شود.

چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی، پیش از ظهر امروز، در نشست هماهنگی چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: چهارمین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، از اولین برنامه‌های اقتصادی کشور در مقطع بعد از برگزاری انتخابات 24 خرداد بوده و انتخابات پیش رو نیز به قوام هر چه بیشتر این حرکت ارزشمند کمک خواهد کرد.

علیرضابیگی افزود: علی‌رغم تغییر دولت و تحولات سیاسی تا مقطع زمانی برگزاری همایش چهارم، ساختار این همایش با دارا بودن استخوان‌بندی لازم، دارای ثبات و استحکام ارزشمندی است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که قرار نیست راه رفته را برگردیم، اظهار داشت: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، در راستای سیاست‌گذاری اقتصادی دولت بوده و زمان برگزاری آن، حکایت از عزم و ثبات مجموعه استان در پیگیری این سیاست هدفمند است.

وی تصریح کرد: با برگزاری شکوهمند یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، خودنمایی کرده و این امر، منجربه تحقق حماسه اقتصادی از رهگذر برگزاری موفق چهارمین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد.

دستگاه‌های ذیربط، باید مسئولیت پروژه‌های تخصصی همایش را بپذیرند

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که نباید تمام امور همایش به دبیرخانه محول شود، گفت: با توجه به این که هر یک از پانل‌های همایش، مخاطب خاص خود را دارد، هر یک از دستگاه‌های ذیربط، باید مسئولیت پروژه‌های تخصصی همایش را بپذیرند و به این ترتیب، ایجاد انگیزه و رغبت لازم در هر یک از مخاطبان و مدعوین را تقویت کنند.

علیرضابیگی ادامه داد: دبیرخانه، دارای یک سری وظایف عمومی بوده و رده‌بندی و سطح‌بندی لازم در هر یک از بخش‌ها باید توسط مسئولان پانل‌ها صورت بگیرد.

وی با بیان این که امور زیربنایی، با دارا بودن اهمیت و ارزش ویژه در مباحث سرمایه‌گذاری، نقش موثری در رده‌بندی پروژه‌ها ایفا می‌کنند، به استقرار و فعالیت 59 شهرداری در سطح استان اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های موفق در حوزه سرمایه‌گذاری شهری و امور زیربنایی باید مشخص شده و به‌عنوان الگوی حوزه سرمایه‌گذاری شهری، مورد توجه و الگوبرداری سایر شهرها قرار گیرند؛ که البته این امر، در مورد شهر تبریز، با توجه به ویژگی‌های خاص مرکزیت استان، متفاوت بوده و قابل انطباق با سایر شهرها نیست.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخش بین‌المللی هر یک از وزارتخانه‌ها باید فعال باشد و این امر، به‌خصوص در حوزه وزارت امور خارجه چشم‌گیر بوده و ضعف آن در همایش سوم محسوس بود.

فضای عمومی استان باید خود را در قبال برگزاری همایش، سهیم و مسئول بداند

علیرضابیگی با بیان این که تامین فضای عمومی و اجتماعی استان باید در راستای مشارکت همگانی در برگزاری هر چه باشکوه همایش چهارم باشد، تاکید کرد: نباید این همایش، در تلقی عمومی مردم، محدود به یک برنامه خاص اداری و تشریفاتی باشد؛ بلکه باید عموم مردم، با پی بردن به اهمیت دستاوردهای این همایش، خود را در برگزاری موفق این همایش سهیم و مسئول بدانند.

وی تصریح کرد: در این راستا، نقش تک‌تک دستگاه‌های اجرایی استان، به خصوص معاونت سیاسی و امنیتی، شهرداری تبریز، نیروی انتظامی و منطقه آزاد ارس تعیین کننده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از تجارب برگزاری سه دور همایش گفت: بسیاری از مدعوین و مهمانان، بعد از اتمام همایش‌های گذشته، ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی و محتوای کلی همایش، با اشاره به تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی علیه کشورمان، نشاط، پویایی و روحیه انقلابی جوانان را در برخوردهای عمومی خود با مردم، چشم‌گیر توصیف می‌کردند و البته گله‌هایی نیز از برخی جزئیات برگزاری همایش داشتند؛ بنابراین باید تمام تلاش خود را برای از میان بردن این قبیل جزئیات و میزبانی ایده‌آل به عمل بیاوریم. 

انتهای پیام/60002/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول