اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حال و هوای انتخابات در اصفهان

بفرمایید انگشتتان را جوهری کنید/ اینجا پاتوق تبلیغاتی تکیه مسند شورا است

شمارش معکوس برای رقابت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر اصفهان آغاز شده است، چهره شهر تغییر کرده است،دست‌های زیر چانه، فرم عینک‌های در دست و ژست مدبرانه، لبخندها و نگاه به افق روشن همه تبلیغاتی پرمعنا برای انتخابی شایسته است.

بفرمایید انگشتتان را جوهری کنید/ اینجا پاتوق تبلیغاتی تکیه مسند شورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شمارش معکوس برای رقابت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر اصفهان آغاز شده است، چهره شهر تغییر کرده و گوشه گوشه شهر تبلیغی از یک کاندیدها را می‎بینیم.

تبلیغات کاغذی و مقوایی کوچک جای خود را به بنرهای بزرگ و فانتزی کاندیداها داده است، شهر پر از آلبوم عکس شده، به نحوی که مدل و فیگور عکس‎های کاندیداها بر شعارها و اقدامات برخی از چهره‎ها پیشی ‌گرفته است.

دست‌های زیر چانه، فرم عینک‌های در دست و ژست‌های مدبرانه، لبخندها و نگاه به افق روشن کاندیداها سر چهارراه‌ها، خیابان‌ها، میادین، کاندیداها نشان از یک رقابت و شعاری دارد که به مردم شهر بفهمانند که ما با دیگران متفاوت هستیم و با رأی دادن به ما تغییر و تحول جدیدی را در سیمای شهر شاهد خواهید بود.

همه جای شهر بوی انتخابات می‌دهد، هرکسی به هواداری از کاندیدایی مغازه خود را به عکسی مزین کرده است، برخی روش ارسال پیامک، برخی نظرسنجی مکتوب، برخی نظرسنجی تلفنی و برخی با توزیع عکس در اقلام  و اجناس مورد نیاز مردم  از خود تبلیغ کرده است. 

شهروندی عنوان می‌کرد، هنگامی که برای خرید نان فانتزی به مغازه سوپری مراجعه کردم و چند بسته نان خریدم، دیدم که عکس یکی از کاندیداهای شورای شهر داخل بسته نان فانتزی که مایحتاج مردم است، گذاشته شده است.

یکی از رهگذران سر چهارراه شیخ صدوق در مورد نحوه تبلیغات سطح شهر به خبرنگار فارس گفت: تبلیغات شهر خوب است و در سطح شهر اصفهان همانند سایر شهرهای اصفهان که تبلیغات نامنظم و آویزان درخت و چراغ‌های برق است، دیده نمی‌شود، چنانکه بیشتر تبلیغات سطح شهر به صورت بنرهای بزرگ دیده می‌شود.

*بنرهای عکسی کاندیداها بیش از اندازه مجاز و بسیار بزرگ است

وی افزود: یکی از موارد جدیدی که در سطح شهر دیدم این بود که عکس‌های کاندیداهای شورای شهر را در ابعاد بسیاری بزرگی دیدم و این در حالی است که نصب عکس کاندیداها باید در ابعاد کوچکتری باشد و این اندازه نصب بنر به نظرم خلاف قاعده تبلیغات انتخاباتی است.

محمد سلیمی در ادامه تصریح کرد: نصب بنر خانم‌ها آن هم در ابعاد بسیار بزرگ و رنگی و در سر مکانهایی از جمله چهار راه‌ها یک اقدام جدیدی بود که در این دوره از انتخابات دیدم و به نظرم تا کنون چنین کاری انجام نشده بود. 

*شعار برخی کاندیداها، خارج از وظایف شورای شهر است

مهران مصور از دیگر افرادی بود که در ایستگاه اتوبوس سمت خیابان جی اصفهان منتظر اتوبوس بود، نظر خود را در مورد تبلیغات کاندیدهای شورای شهر اینگونه بیان کرد: منزل ما خوراسگان است و از مسیر خیابان جی تا خوراسگان عکس کاندیداهایی را می‌بینیم که با توجه به وجود مشکلات شرق اصفهان و نیز کشاورزان و کمبود آب محتوای شعارهای خود را با آب انتخاب کرده‌‌‌اند و این در حالی است که خیلی از کاندیداها وظایف شورا را نمی‌داند و مطالبی از جمله رفع اشتغال جوانان، آب در زاینده‌رود، ازدواج و کار آسان را انتخاب کرده‌اند. 

*تیم سپاهان سوژه‌ای زرد برای رای آوری کرسی‌ شورای شهر

وی همچنین گفت: یکی از بنرهای جالبی که در سطح خیابان دیدم، بنری بود که به اسم حماسه سپاهان و با تبلیغ هواداران سپاهان توسط یک مربی کشتی نصب شده بوده که در تبلیغات خودش را معرفی نکرده و فقط عکس المپیکی خود را زده؛ بدون اینکه برنامه‌ای برای خود ارائه کرده باشد.

همه این کارها برای ایجاد یک رقابت است، برای برنده شدن در جذب آرا مردم، اینکه کی برنده این میدان رقابت است، هنوز معلوم نیست! آنچه مشخص است این است که در بین این همه تبلیغ رنگ و وارنگ و شعارها و بنرهای شهری، تمامی کاندیداها سعی دارند با شعارها و عکس‎های نصب شده برای خود رأی‌آوری کنند.

*تخریب کاندیداها و پاره کردن بنرهای عکسی خلاف اخلاق است

اما هستند برخی از هوادارانی که در بین این همه کاندیداهای متقاضی شورای شهر به جای ایجاد شور و نشاط و رقابت سالم سعی در تخریب دیگر کاندیداها دارند تا کاندیدای مورد علاقه خود رأی بیاورد.

گشتی در خیابان‌های سطح شهر زدم، در لابلای همه این تبلیغات و نمایش و اعلام آمادگی حضور برای کاندیداهای شورای شهر شاهد برخی از تخلفات در این راستا نیز هستیم.

برخی از بنرهای عکس کاندیداها پاره و یا در کنار خیابان افتاده است، به ستاد یکی از این کاندیداها سر زدم که عکسش پاره و کنار خیابان افتاده بود، یکی از هوادارانش دراین خصوص گفت: چند شب است که برای نصب پوستر، بنر و عکس هواداران انتخاباتی خود به خیابان‎های شهر سر می‎زنم.

این هوادار که خود را علی صادقی معرفی کرد، تصریح کرد: ما شب‌ها بنر نصب می‎کنیم و در صبح روز بعد با صحنه‎ای از جمله پاره شدن بنرهای نصب شده شب قبل مواجه می‎شویم.

وی ادامه داد: اکنون اگر در سطح شهر نگاه کنید به جز چندین ائتلاف تبلیغاتی را نمی‌بینید و این درحالی است که سایر بنرهای سطح شهر که شب‌ها نصب می‌شود پاره و یا در گوشه‎ای از خیابان انداخته می‌شود.

صادقی اضافه کرد: تمامی این کاندیداها هزینه‎های زیادی را برای تهیه این عکس‎ها و تبلیغات داده‌اند و به نظر دور از انصاف می‎رسد که برخی برخلاف نظر قانون برای برجسته نمایاندن عده‎ای مانع تصمیم‎گیری آزادانه افراد شوند.

آنچه به نظر می‌رسد؛ این است که تمامی کاندیداهای شورای شهر در یک فرصت یکسان برای تبلیغ و انتخاب شدن فرصت دارند و مردم نیز در این فرصت باقی مانده از انتخابات باید بهترین گزینه‌ها را برای شورای شهر و نیز ریاست جمهوری انتخاب کنند، اما آنچه انتظار همه مردم است این است که ستادهای تبلیغاتی در این زمان باقی مانده بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی را رعایت کنند و براساس قانون نسبت به تبلیغ کاندیداهای مدنظر خود اقدام کنند.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول