اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین ساعات تبلیغات دو هزار 940 نامزد شوراها در البرز

کاندیداهای شوراهای شهر در البرز فضای پرشوری را رقم زده‌اند

در حالی که آخرین ساعات تبلیغات قانونی انتخابات را سپری می‌کنیم، استان البرز مملو از شور و نشاط انتخاباتی است و در این زمینه کاندیداهای شوراهای اسلامی در این استان نقش بیشتری دارند.

کاندیداهای شوراهای شهر در البرز فضای پرشوری را رقم زده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ایران اسلامی حداکثر تا 48 ساعت آینده شاهد برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز از جمله یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که حدود چهار سال قبل عده‌ای بی‌بصیرت و فریب خورده به بهانه نتایج انتخابات به خیابان‌ها آمده و چند ماه آشوب و بلوا را بر کشور حاکم کردند.

پس از فتنه 88  روز جمعه 24 خرداد ماه مهمترین و حساس‌ترین انتخابات در کشور برگزار می‌شود و رئیس جمهوری ایران اسلامی برای مدت 4 سال انتخاب خواهد شد.

*توطئه ناامید شدن مردم از کجا هدایت می‌شود

دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب پس از فتنه 88 همه نقشه‌های خود را برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی و براندازی این نظام شکست خورده دیدند و به همین دلیل برای القا کاهش مشروعیت نظام حاکم بر کشورمان، توطئه مأیوس و ناامید کردن ملت ایران را در این انتخابات در دستور کار خود قرار دادند.

این در حالی است که با حضور در خیابان‌های کشور حتی در شهرستان‌های دور افتاده می‌توان شور و نشاط انتخاباتی را به وضوح مشاهده کرد.

در همین راستا رهبری معظم انقلاب اسلامی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی رهنمودهای بسیار مهمی را بیان فرموده و تاکید کرده‌اند که "امروز، بنده اصرارم بر حضور حداکثری ملت در انتخابات به خاطر این است که حضور قدرتمندانه ملت ایران باعث می‌شود که دشمن مایوس شود و فشار را کم کند و راه دیگری را دنبال کند.‬"

بر اساس گزارش‌های میدانی خبرنگار فارس در کرج، این نشاط پس از آغاز زمان قانونی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز افزایش یافته است.

به طور قطع اهمیت انتخابات ریاست جمهوری بر کسی پوشیده نیست و آرای مردم فردی را برای هدایت کشور به مدت چهار سال و به عنوان نفر دوم کشور انتخاب می‌کند، اما انتخابات شوراها در این دوره توانست در افزایش مشارکت مردم نقش بسیار سازنده‌ای داشته باشد.

در حال حاضر و در حالی که ساعات پایانی انتخابات را در پیش داریم، کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان البرز با شدت بیشتری نسبت به کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری مشغول فعالیت هستند.

شاید یکی از دلایل اصلی این امر، ذات انتخابات شوراها است. انتخاباتی که سیاسی نیست و بیشتر جنبه منطقه‌ای دارد.

ناصر رجبی رئیس ستاد انتخابات استان البرز گزارشی از فعالیت کاندیداهای انتخاباتی در این استان ارائه کرده و می‌گوید: در البرز برای کسب 910 کرسی شورای شهر و روستا، سه هزار و 375 نفر با حضور در فرمانداری‌ها اقدام به ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: از این میان صلاحیت دو هزار و 940 نفر برای شرکت در انتخابات از سوی هیئت‌های نظارت تأیید و به عبارتی صلاحیت بیش از 87 درصد کاندیداها تایید شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز افزود: از مجموع کاندیداهای ثبت نام کرده حدود 7 درصد صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های نظارت احراز نشد و 6 درصد نیز انصراف دادند.

رجبی همچنین بیان کرد: در مجموع بیش از 36 درصد کاندیداها در شهرها و مابقی در روستاهای استان البرز با هم رقابت خواهند کرد.

به گفته وی، بیشترین تعداد کاندیداها در شهرستان کرج است که 479 نفر برای حضور در شورای شهر با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز متذکر شد: از مجموع دو هزار و 940 کاندیدای شوراهای شهر و روستا در استان البرز هشت درصد خانم و 92 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

* نشاط فعلی نوید بخش خلق حماسه ملی است

استاندار البرز نیز در همین زمینه به خبرنگار فارس در کرج می‌گوید: خوشبختانه در طول روزهایی که شاهد تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای در سراسر کشور و استان البرز بودیم، فضای بسیار خوبی حاکم شده و این امر نوید بخش روز بزرگی در تاریخ 24 خرداد است.

اصغر عربیان تصریح کرد: کاندیداهای شوراها در استان البرز فعالیت تبلیغاتی خوبی دارند و همین امر فضای بانشاط و مشارکتی و همراه با شور و امید زیادی را در استان حاکم کرده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع شور و نشاط فعلی نوید بخش خلق حماسه‌ای بزرگ در روز برگزاری انتخابات است و مطمئن هستیم که مردم این استان بار دیگر آگاهانه در پای صندوق‌های رای حضور یافته و کاندیدای اصلح را انتخاب خواهند کرد.

استاندار البرز افزود: دشمنان اسلام و انقلاب باید منتظر پاسخ مردم در روز انتخابات باشند و تجمیع دو انتخابات بزرگ و برگزاری همزمان آن در یک روز اگر چه کار را برای مجریان و ناظران سخت کرده، اما به طور قطع به سود اسلام و انقلاب خواهد بود.

عربیان در پایان اظهار داشت: امیدوارم مردم استان البرز در روز جمعه نیز همچون ادوار گذشته برای ادای تکلیف خود به انقلاب و کشور به صورت گسترده در انتخابات شرکت کرده و بار دیگر با آرمان‌های اسلام و انقلاب و ولایت تجدید میثاق کنند.

همانطور که استاندار البرز تاکید کرده است، هیجان حاکم بر فضای سیاسی استان البرز نشان می‌دهد که ما روز بزرگی را در کمتر از 48 ساعت دیگر در پیش داریم.

روزی که به طور قطع برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات مردم شهیدپرور و ولایی استان البرز خواهد بود.

انتهای پیام/2302/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول