اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در جمع خبرنگاران اعلام کرد

ابلاغ مصوبات سفر هیئت دولت به مازندران+ کل مصوبات

استاندار مازندران از ابلاغ مصوبات دور چهارم سفر هیئت دولت به استان خبر داد.

ابلاغ مصوبات سفر هیئت دولت به مازندران+ کل مصوبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری سیدعلی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از ابلاغ مصوبات دور چهارم سفر هیئت دولت به مازندران توسط هیئت وزیران خبر داد.

استاندار مازندران این مصوبات را به شرح زیر اعلام کرد:

*مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده 10 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 1389 در اختیار استانداری مازندران قرار می‌گیرد تا برابر مقررات مربوطه هزینه شود.

* بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل 138  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وزارت کشور موظف به دایر کردن فرمانداری وی‍‍ژه در شهرستان آمل شد.

*وزارت راه و شهر سازی با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و استانداری و رعایت قوانین و مقررات نسبت به تامین اعتبار موردنیاز برای احداث و تکمیل کنارگذرها و کمربندی‌های شهرهای استان با اولویت غرب استان اقدام کند.

تبصره: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است منابع لازم را تا سقف مبلغ 3هزار میلیارد ریال از محل واگذاری یا اختصاص سهام شرکت‌های مشمول واگذاری با رعایت مقررات مربوط تامین کند، منابع لازم تا سقف مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال برای کمک به شهرداری‌های استان درباره پروژه‌های مرتبط از محل واگذاری یا اختصاص سهام شرکت‌های مشمول واگذاری با رعایت مقررات مربوط توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تامین و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شود.

*معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با همکاری استانداری و رعایت قوانین و مقررات نسبت به تامین معادل ریالی 41 میلیون دلار ارز مورد نیاز برای طرح‌های نیروگاه‌های زباله‌سوز استان از ردیف مربوط به پیشگیری از بحران و جبران کسری مابه‌التفاوت آن از سایر ردیف‌های مربوط برای ارائه به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تامین ارز مذکور اقدام کند.

*وزارت نفت با همکاری استانداری نسبت به تکمیل پل ذغال چال ساری تا پایان سال 1392 اقدام کند.

*وزارت نیرو با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و استانداری و رعایت قوانین و مقررات نسبت به احداث و تکمیل پروژه‌های تامین و تصفیه آب و شبکه‌های آب و فاضلاب  شهری و روستایی (اعم از ملی و استانی ) و تامین منابع لازم از محل‌های زیر اقدام کند.

1- فروش 3هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط وزارت نیرو و شرکت‌های تابع.

2-اختصاص و واگذاری 2500 میلیارد ریال از سهام مشمول واگذاری توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی.

*وزارت بهداشت با همکاری معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور و استانداری و رعایت قوانین و مقررات نسبت به مطالعه و احداث بیمارستان 250تختخوابی فوق تخصصی فوق تخصصی قلب و عروق حضرت فاطمه الزهرا(س) ساری پس از طی مراحل قانونی همچنین تسریع در تجهیز بیمارستان‌های نکا،‌ چالوس، آمل و محمودآباد اقدام کند.

*متن زیر جایگزین بند پنج تصمیم نامه شماره 41325/154326 مورخ 2/9/1387 می‌شود:

-بانک مرکزی با همکاری معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور و استانداری و رعایت قوانین و مقررات نسبت به اختصاص مبلغ 860 میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه برای اجرای 8 هزار و 800 طرح خوداشتغالی ثبت‌نام شده در کمیته امداد از طریق بانک‌های استان اقدام کند.

*بانک مرکزی با رعایت قوانین و مقررات نسبت به اختصاص تسهیلات مورد نیاز از طریق بانک‌های عامل به قرارگاه خاتم الاوصیا (عج) برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در شهرستان‌های آمل، تنکابن و بابل اقدام کند.

*مبلغ 400 میلیارد ریال از محل جزء دو ردیف (510000) قانون بودجه سال 1392 کل کشور برای تکمیل پرو‍ژ‌های نیمه‌تمام استان تا پایان شهریور ماه 1392 در اختیار استانداری مازندران قرار می‌گیرد تا با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

*وزارت صنعت و معدن و تجارت با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های مربوط در چهارچوب قوانین و مقررات نسبت به اجرا یا پیگیری اجرای حسب مورد تصمیمات زیر اقدام کند:

1-اختصاص اعتبار از محل درآمد حقوق دولتی معادن بر اساس نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای انجام موارد زیر:

الف) ایجاد، تکمیل و توسعه زیر ساخت‌های لازم برای معادن استان بر اساس طرح‌های پیشنهادی سازمان صنعت معدن و تجارت استان در طول برنامه پنجم توسعه.

ب) نظارت و بازرسی معادن استان و ارتقای دانش معدنی منابع انسانی با هدف کاهش خسارات جانی و جلوگیری از تضییع ذخایر معدنی استان.

ج) انجام مطالعات زمین شناسی اقتصادی و استعدادیابی رسوبات رودخانه‌ها، سواحل و مناطق کم‌عمق دریا توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برای انواع مواد معدنی فلزی و غیرفلزی مانند کرم،‌ نیکل، منیزیم، آهن،‌وانادیوم و کانی‌های سنگین .

2- اختصاص مبلغ 1600 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت به متقاضیان طرح‌های معدنی از طریق بانک‌های عامل.

تبصره: در صورت وجود طرح‌های بیشتر، افزایش مبلغ مذکور پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است.

3- اختصاص اعتبار برای تهیه حداقل 50 برگ نقشه زمین‌شناسی با مقیاس (25000/1) از مناطق اولویت‌دار در مرحله نخست و تهیه نقشه رقومی یک پارچه زمین‌شناسی با مقیاس (100000/1 ) و شناسایی پی‌جویی و اکتشاف عمومی استان در اجرای ماده 157 قانون پنجم توسعه توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از سال 1392 ظرف سه سال از محل اعتبارات سنواتی و حقوقی دولتی معادن بر اساس نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت.

*حمایت از ایجاد واحدهای فرآوری فلورین و مشتقات آن،‌ سیلیس، سرب و روی و باطله‌های ذغالشویی البرز مرکزی توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران.

*ارتقای مرکز تحقیقات دریایی لاریم به مرکز منطقه‌ای پژوهش‌های کاربردی زمین‌شناسی و دریایی خزر.

*اختصاص مبلغ 120 میلیارد ریال برای احداث و تجهیز مرکز اکتشافات معدنی کشور طی سال‌های 1392 و 1393  

* مطالعه و تهیه طرح جامع معادن و صنایع معدنی استان از محل منابع استان در سال 1392

*اختصاص مبلغ 5 میلیارد ریال برای خرید ساختمان نظام مهندسی معدن استان از محل منابع استان و درآمد حقوق دولتی معادن بر اساس نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت.

* تقویت ساختار نیروی انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با صدور مجوز جذب 20 نفر با تحصیلات مرتبط در بخش معدن از طریق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و تامین سه دستگاه خودرو صحرایی

*تکمیل اکتشاف، تجهیز و آماده‌سازی ذخایر ذغال سنگ محدوده‌های اکتشافی فاقد متقاضی بخش غیردولتی توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از محل حق انتفاع پروانه بهره‌برداری معادن سازمان یاد شده معرفی شده توسط سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان و واگذاری آن با رعایت مقررات در هر مرحله از عملیات که بخش غیر دولتی متقاضی انجام آن باشد بر اساس نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای هر معدن.

*مطالعه کاربردی به منظور استفاده بهینه از فضاهای معدنی ایجاد شده برای مقاصد گردشگری، آموزشی و سایر کاربردها توسط سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.

*اختصاص مبلغ 2400 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و اعتبار مصوب ردیف مربوط برای تکمیل طرح‌های پایین دست شبکه سد البرز توسط وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی به نحوی که شبکه‌های اصلی و فرعی پیش‌بینی شده در آن طرح‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه به بهره‌برداری برسد.

*اختصاص مبلغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبار مصوب ردیف مربوط برای تجهیز و تامین نیروی انسانی مرکز تشخیص بیماری‌های طیور کشور در شهرستان سیمرغ.

*تکمیل و توسعه مرغ لاین بابل کنار از محل اعتبار مصوب ردیف مربوط در بودجه سال 1392

*اختصاص مبلغ 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، تکمیلی و توسعه سرمایه در گردش طرح‌های کشاورزی استان با اولویت از طرح‌های صیانت از جنگل‌های استان از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به ستاد توسعه کشاورزی استان در سال 1392

*ایجاد ردیف مستقل اعتباری برای اجرای طرح زهکشی اراضی در سطح 235 هزار هکتار در استان در لوایح بودجه سنواتی از طریق معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور

*پایش عرصه‌های کشاورزی، جنگلی و مرتعی استان با استفاده از فناوری ماهواره‌ای و با همکاری سازمان فضایی ایران.

*اختصاص تا سقف مبلغ 100 میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی استان و ما به التفاوت از فروش اموال وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان با تامین معادل مبلغ مذکور از توسط تشکل های عضو صندوق یاد شده.

*افزایش دوران تنفس تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان ماهیان خاویاری به مدت پنج سال با حمایت سازمان شیلات در خصوص ارائه مجوز تکثیر و پرورش واحدهای جدید و تحویل ماهیان مولد و تایید مراجع مربوط با همکاری صندوق توسعه ملی

*اختصاص اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سهم استان برای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان از 45هزار به 65هزار هکتار.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول