اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

فرآورده‌های دامی کد رهگیری می‌گیرند

رئیس سازمان دامپزشکی از اجرای طرح کد رهگیری فرآورده‌های دامی برای نخستین بار در سال‌ جاری با اولویت گوشت مرغ در کشور خبر داد.

فرآورده‌های دامی کد رهگیری می‌گیرند

سید محسن دستور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت صادرات آبزیان را یکی از برنامه‌های سازمان دامپزشکی توسط بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: سال گذشته صادرات میگو روند خوبی داشته و پنج هزار تن صادر شده است.

وی به رشد 15 درصدی صادرات میگوی ایران اشاره کرد و افزود: میگوی تولیدی ایران بیشتر به اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

دستور ممیزی مراکز تولیدی، بسته‌بندی و آزمایشگاه‌های تشخیص کیفیت میگو در صادرات این محصول را حائز اهمیت خواند.

این مسئول با بیان اینکه صادرات ماهی در سال جاری را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: سال گذشته 66 هزار تن ماهی از ایران به کشورهای همسایه صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی از صادرات 600 کیلوگرم خاویار پرورشی ایران برای نخستین بار در سال 91 خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 500 تن گوشت مرغ به خارج از کشور صادر شده است.

*صادرات 350 هزار قطعه ماهی زینتی در سال 91

وی با اشاره به صادرات 350 هزار قطعه ماهی زینتی به خارج از کشور در سال 91، بیان کرد: سال گذشته 710 تن ماهی زنده از ایران به دیگر کشورها صادر شده است.

دستور ایجاد شرایط مناسب برای صادرات تولیدات و فرآورده‌های خام دامی را از برنامه‌های سازمان دامپزشکی برای سال 92 اعلام کرد و گفت: برنامه کنترل کیفیت محصولات در داخل کشور پیگیری می‌شود و دو طرح به منظور توسعه نظارت و افزایش کنترل کیفی را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی بر افزایش کنترل کیفیت فرآورده‌های دامی و آبزیان تاکید کرد و افزود: کنترل‌ها در فرآیند تولید و عرضه فرآورده‌های دامی و آبزیان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مراحل قبل و پس از تولید آبزیان کنترل می‌شود، اظهار کرد: پایش تولید آبزیان مدت دو سال است که در کشور انجام می‌شود.

دستور به پایش تولید ماهیان سردآبی از سال گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: امسال پایش تولید ماهیان گرم‌آبی اجرایی شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به باقیمانده داروها در پایش آبزیان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: سموم، آلاینده‌ها و فلزات سنگین در آبزیان در سطح ملی کنترل می‌شود.

*استفاده از داروهای گیاهی برای آبزیان

وی به استفاده از داروهای گیاهی برای آبزیان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: روش مذکور در مرحله پایانی است.

دستور در ادامه بازار الگویی فروش ماهی را در کنترل بیماری‌ها موثر خواند و بیان کرد: ایجاد بازار الگویی ماهی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده مفید است و از تولید حمایت می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی اجرای کد رهگیری فرآورده‌های دامی را از جمله برنامه‌های این سازمان در سال 92 عنوان کرد و یادآور شد: فاز نخست کد رهگیری در مرغ در هفت ماهه امسال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اقدام‌های آزمایشگاهی کد رهگیری فرآورده‌های دامی توسط سازمان دامپزشکی، خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور نیاز به اعتبارات دارد و با این روش به دام‌ها هویت‌دهی می‌شود.

دستور همچنین از تقویت سیستم مراقبت در آبزیان از ابتدای سال جاری در کشور خبر داد و اظهار کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع برای صدور محصولات دامی و آبزیان در کشور پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/84001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول