اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد:

پیش‌فروش آنلاین قبور بهشت رضا مشهد به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: پیش‌فروش آنلاین قبور بهشت رضا مشهد به زودی راه‌اندازی می‌شود.

پیش‌فروش آنلاین قبور بهشت رضا مشهد به زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید کمال‌الدین شاهچراغی ظهر امروز در نشستی خبری در محل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد اظهار کرد: پیش‌فروش آنلاین قبور بهشت رضای مشهد به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: پیش فروش آنلاین قبور بهشت رضا برای تسهیل در امور و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است که در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

شاهچراغی با اشاره به راه‌اندازی سیستم بایگانی مکانیزه پرونده‌های اهل قبور، گفت: پرونده‌های کاغذی به دلیل عمر کوتاه و فرسایش آن، در برخی موارد به ویژه صدور گواهی فوت ما را با مشکلاتی مواجه کرده بود که از همین حیث بر اسکن پرونده‌های اموات و سیستم بایگانی مکانیزه آن مبادرت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از دو سوم پرونده‌ها اسکن شده که به این وسیله دریافت اطلاعات متوفیان هر چند بسیار قدیمی آسان است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از افزایش 20 هکتاری بهشت رضای مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: آرامستان بهشت رضا  180 هکتار بوده که با افزایش 20 هکتاری ان در حال حاضر 200 هکتار شده و از این مجموع 60 هکتار به فضای سبز اختصاص داده شده است.

شاهچراغی ادامه داد: همچنین در غرب شهر مشهد مقدس نیز برای ساکنان غرب آرامستانی در نظر گرفته شده است که در قالب طرح باغ مزار اجرایی می‌شود.

وی ضمن اشاره به تعداد بلوک‌ها و اموات آرامستان بهشت رضای مشهد یادآور شد: ‌در حال حاضر در بهشت رضای مشهد 70 بلوک موجود است؛ همچنین آرامگاه‌های خانوادگی در دو شکل به فروش می‌رسد؛ آرامگاه‌های سنتی 10 نفره که در ضلع شرقی و غربی بهشت رضا وجود دارد و هم‌چنین آرامگاه‌های خانوادگی مدل آلاچیقی که قبور شش نفره را در خود جای می‌دهد.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به آمار فوتی‌های امسال در مشهد مقدس گفت: آمارها حاکی از افزایش متوفیان در مشهد است، در سه ماهه نخست سال 91 تعداد متوفیان در مشهد 44 هزار و 154 نفر بوده که در سه ماهه نخست امسال جاری این رقم به 4 هزار و 311 نفر رسیده است.

شاهچراغی متذکر شد: بیشترین آمار فوت مربوط به نارسایی و بیماری‌های سیستم گردش خون بوده و پس از آن سرطان و بیماری‌های تنفسی شایع‌ترین علت مرگ و میر در مشهد معرفی شده است.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال هزار و 233 نفر بر اثر بیماری‌های سیستم گردش خون، 566 نفر به دلیل بیماری سرطان و 475 نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی در مشهد جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول