اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو به فارس خبر داد

مسابقات سراسری قرآن سازمان دارالقرآن در دهه فجر برگزار می‌شود

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم از اعلام زمان ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن این سازمان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مرحله استانی این مسابقات در آبان‌ماه و مرحله سراسری آن نیز در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

مسابقات سراسری قرآن سازمان دارالقرآن در دهه فجر برگزار می‌شود

«مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم و قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درموضوع حفظ قرآن کریم، گفت: اولین دوره مسابقات تلاوت قرآن کریم با هدف ایجاد تغییر و تحول در نحوه توجه به قرآن برای تشکیل فضایی جدید، تشویق قاریان به حفظ قرآن و همچنین تسلط آن‌ها بر مفاهیم آیات قرآن کریم در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در این مسابقات در ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار، مسابقات تلاوت قرآن کریم در مهر و آبان ماه سال جاری به صورت استانی برگزار می‌شود و پس از آن برگزیدگان استان‌ها در دهه مبارک فجر به رقابت با یکدیگر خواهد پرداخت.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه مسابقات تلاوت قرآن کریم در سه بخش قرائت، حفظ و مفاهیم با همت سازمان دارالقرآن کریم برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مسابقات سراسری تلاوت، علاوه بر متسابقین رشته حفظ، شرکت‌کنندگان رشته قرائت نیز باید قرعه‌های انتخابی مسابقه را به صورت حفظ قرائت کنند.

وی با بیان اینکه این مسابقات با رویکرد توجه به مفاهیم قرآنی برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه موظف به حفظ و درک صحیحی از قرآن هستند و باید در مرحله استانی 20 قطعه یک صفحه‌ای از قرآن معادل یک جزء قرآن کریم و همچنین در مرحله کشوری 30 قطعه یک صفحه‌ای معادل یک و نیم جزء قرآن کریم را حفظ  و بران تسلط داشته باشند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول