اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح شفا برای بیماران صعب‌العلاج

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح شفا گفت: بر اساس این طرح افراد می‌توانند به عنوان حامی با تقبل مبلغ حداقل 30 هزار تومان به صورت ماهانه کمک هزینه درمان بیماران را فراهم کنند.

اجرای طرح شفا برای بیماران صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدجواد رضوی ظهر امروز در کارگروه بانوان استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی این نهاد طرح شفا است، این طرح در راستای کمک به بیماران صعب‌العلاج نیازمند مانند بیماران سرطانی، دیالیزی و ام اس که متحمل هزینه‌های سنگین درمانی شده‌اند، اجرا می‌شود.

وی از تهیه بانک اطلاعاتی بیماران صعب‌العلاج در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 790 بیمار صعب‌العلاج شناسایی شدند که از این تعداد 154 بیمار سرطانی، 66 بیمار دیابتی، 229 بیمار اختلالات شدید حرکتی و استخوانی، 178 بیمار قلبی و عروقی و 23 بیمار حاد عفونی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی افزود: بر اساس این طرح افراد می‌توانند به عنوان حامی با تقبل مبلغ حداقل 30 هزار تومان به صورت ماهانه کمک‌ هزینه درمان بیماران را فراهم کنند.

رضوی با اشاره به اهداف برگزاری طرح شفا، اذعان داشت: ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی، شناسایی بیماران صعب‌العلاج زیر پوشش، ایجاد ارتباط عاطفی بین بیمار و حامی، بررسی نوع درمان و مسیر آن و برآورد هزینه‌های درمانی، جلب مشارکت‌های مردمی در راستای حمایت از بیماران مذکور از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه 517 حامی در طرح شفا همکاری دارند، خاطر نشان کرد: هدایت راهنمایی و اطلاع‌رسانی به حامیان و معرفی بیماران نیازمند زیر پوشش، جلب حمایت گروه‌ها، مؤسسات و مراکز درمانی، ارتباط با مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه و سایر مراکز به منظور پیگیری و درمان بیماران نیازمند تحت حمایت طرح شفاء از دیگر اهداف این طرح است.

انتهای پیام/22481/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول