اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان خبر داد

مواد‌مخدر بیشترین جرم زندانیان در اصفهان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه 36 درصد از زندانیان این استان با جرایم مواد‌مخدر وارد زندان می‌شوند، گفت: 14 هزار زندانی در زندان‌های استان اصفهان زندانی هستند.

مواد‌مخدر بیشترین جرم زندانیان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان امیری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در زندان مرکزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه قصد داریم زندان را تبدیل به شهر فرهنگ کنیم، اظهار کرد: برای نخستین بار طرح شهر فرهنگ در کشور مطرح  و در کارگروه فرهنگی استان به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه 11 مجموعه اردوگاه، کانون اصلاح و تربیت و کادر نگهداری زندانیان در استان داریم، افزود: چهار درصد زندانیان را زنان و 96درصد زندانیان را مردان تشکیل می‎دهند.

مدیرکل زندان‎های استان اصفهان با اشاره به اینکه که جرائم مواد مخدر هنوز بیشترین زندانیان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: جرئم مالی و نیز سرقت و سایر موارد در رده‎های بعدی قرار دارد.

*400 زندانی در زندان‌های اصفهان حافظ قرآن هستند

وی با اشاره به مباحث فرهنگی و احداث مسجد توسط خیران در زندان مرکزی و نیز اسد آباد ادامه داد: طرح کارت کتابخانه‎های عمومی سطح شهر برای خانواده‎های زندانیان از جمله طرح‎های حمایتی  است.

امیری به حافظان قرآن از یک تا جزء سی اشاره کرد و گفت: 400 نفر زندانی توانسته‎اند در زندان قرآن را حفظ کنند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه زندان دارای کارگاه‌های مختلف حرفه‌ آموزی از جمله جوشکاری تخصصی، مینا کاری، قالی‌بافی، منبت‌کاری و غیره است، اظهار کرد: در مورد فروش محصولات ساخته شده کارهای دستی توسط زندانیان با بخش خصوصی و نیز مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای تفاهم نامه‌هایی امضا شده است.

*17 زندانی در حال ادامه تحصیل تکمیلی و 1000 زندانی مشغول تحصیل هستند

وی در مورد ادامه تحصیلات در زندان گفت: 17 نفر زندانی در سطح تحصیلات تکمیلی و بیش از یک‌‌هزار مددجو در دو سطح نهضت سواد‌آموزی، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

امیری گفت: 6 هزار جلد کتاب در زندان‎های اصفهان داریم که سرانه کتاب در زندان‎های اصفهان از میزان معمولی بیشتر است.

وی به افتتاح نخستین سالن مجازی در بین زندان‎های کشور و اجرای طرح مبادله کتاب بین زندانیان اشاره کرد و افزود: مدرسه الکترونیکی، باشگاه هواداران تیم‎های ورزشی از جمله اقداماتی است که در زندان انجام می‎شود.

مدیرکل زندان‎های استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی زندان مرکزی اصفهان نیز به پایان رسیده است و به زودی عملیات فیزیکی آن نیز با ظرفیت 10 هزار نفر انجام خواهد شد، افزود: سرانه فضای فیزیکی زندانیان استان در حال حاضر هشت متر است و این در حالی است که زندان‌های در حال احداث به بهره‌برداری برسد سرانه زندانیان استان به سرانه استاندارد یعنی 12.5 متر می‌رسد.

وی همچنین در مورد زندان‌های در حال احداث شهرستانهای استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر زندان نجف‌آباد با ظرفیت 750 نفر و پیشرفت فیزیکی 40 درصد، زندان کاشان با ظرفیت 750 نفر و پیشرفت فیزیکی 70 درصد و بازداشتگاه نطنز با ظرفیت 100 نفر در حال ساخت هستند که در صورت تامین اعتبار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

*14000 مددجو در زندان‎های اصفهان نگهداری می‌شوند

امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار مددجو در زندان‌های استان اصفهان نگهداری می‌شوند، ادامه داد: حدود 10 هزار نفر از این افراد در مرکز استان و مابقی در اندرزگاه‌های شهرستان‌ها نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از زندانیان ورودی به زندان‌های استان معتاد هستند، گفت این در حالی است که پس از ورود افراد به زندان و انجام مراحل درمان و مراقبت تنها 12 درصد از زندانیان استان اصفهان معتاد می‌‌مانند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 36 درصد از زندانیان استان اصفهان به واسطه جرایم مرتبط با مواد مخدر گرفتار شده‌اند، تصریح کرد: همچنین 3 درصد از زندانیان استان اصفهان اتباع بیگانه هستند.

*ارائه وام 10 میلیون تومانی اشتغال پس از آزادی به زندانیان

امیری در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه زندانیان در آن مدتی که در زندان هستند تحت آموزش قرار می‌گیرند، افزود: زندانیان می‌توانند با دریافت گواهی‌نامه از آموزش‌های ارائه شده در زندان بعد از آزادی برای خود کارآفرینی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر زندانی می‌تواند بعد از آزادی از زندان و با ارایه گواهی اشتغال 10 میلیون تومان وام از بانک‌های طرف قرار داد دریافت کنند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در مورد فرار زندانیان و نیز خودکشی در زندان ادامه داد: در حال حاضر موارد خودکشی و نیز فرار از زندان نداریم.

وی در پایان گفت: نسبت زن زندانی در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار پایین است.

انتهای پیام/63012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول