اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ارتباطات

مرکز دیتا سنتر قم افتتاح شد

طی مراسم ویژه‌ای با حضور استاندار قم و وزیر ارتباطات مرکز دیتا سنتر قم به صورت رسمی افتتاح شد.

مرکز دیتا سنتر قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کرم‌رضا پیریایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز دیتا سنتر قم ضرورت توجه به افزایش ظرفیت‌های استان قم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: استان قم دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و از فعالانی که تلاش کردند مرکز دیتا سنتر قم راه‌اندازی شده و گامی برای ارتقا و پیشرفت این استان برداشته شود تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز دیتا سنتر را می‌توان اقدامی در مسیر توسعه آینده استان دانست چرا که در دنیای امروز اطلاعات امری حیاتی است و دسترسی سریع به اطلاعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استاندار قم بیان کرد: باید با گسترش این مرکز هرچه بیشتر در راستای تقویت زیرساخت‌های استان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات گام برداشت.

وی ضرورت توجه هرچه بیشتر به زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان این وزارتخانه را خواستار شد و اضافه کرد: قم از استان‌های پیشتاز در این عرصه است و باید امکانات و تجهیزات ارتباطی در این استان به شکل بسیار مطلوبی فراهم شود.

پیریایی به تدوین سند آمایش سرزمین در استان قم اشاره کرد و گفت: توسعه بسترهای اطلاعاتی از جمله موارد مورد توجه در این سند به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: قم چهارمین استان در کشور است که به مرکز دیتا سنتر مجهز می‌شود و این مسئله گویای ظرفیت‌های این استان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

استاندار قم با بیان اینکه در شرایط کنونی سرعت در انتقال اطلاعات امری ضروری است بیان کرد: استان قم مهد بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام است و در شهر قم نیز صدها مرکز پژوهشی و علمی مشغول فعالیت هستند و باید با استفاده از بستر فناوری اطلاعات دستاوردهای این مراکز را به سراسر دنیا منتقل کرد.

وی بیان کرد: قم مهد تولید محتوای دینی است و باید با فراهم کردن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این شهر را به نخستین شهر الکترونیکی در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/2258/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول