اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبر داد

وجود 26 مدرسه قرآنی در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: گلستان در مجموع 26 مدرسه قرآنی و 103 مدرسه فوق برنامه در سطح استان دارد.

وجود 26 مدرسه قرآنی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان، عیسی پایین‌محلی، تشکیل مدارس قرآن در دوره وزارت حاجی بابایی را یک حرکت رو به رشد و شتاب‌دهنده تربیت قرآنی در سطح جامعه ذکر کرد.

وی تصریح کرد: طی سال تحصیلی گذشته بیش از 2 هزار و 400 محفل انس با قرآن، یک‌هزار و 200 مجلس ختم قرآن، هفت جلسه شورای قرآن و 9 جلسه ستاد اقامه نماز و دو دوره آمورشی ضمن خدمت برای تمام مربیان جدیدالورود همچنین جشنواره طرح‌های خلاقانه و ابتکارات قرآن ویژه مربیان قرآن داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان به تشکیل جلسات آموزشی مربیان قرآن در روزهای پنج‌شنبه اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم با پیگیری‌ها و کارهای تبلیغاتی که انجام شد توانستیم 117 هزار نفر ثبت‌نام کنیم که نزدیک به 50 هزار نفر در مرحله اجرای این طرح شرکت کردند و بیش از 40 هزار نفر از این عزیزان توانستند نمره قبولی را کسب کنند.

پایین‌محلی استفاده از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و ستاد اقامه نماز استان و بکارگیری روحانیون در مدارس را از برنامه‌های اجرایی این اداره کل ذکر کرد.

وی همچنین از تشکیل 160 نشست دانش‌آموزی به همراه اولیاء، فرهنگیان در خصوص نماز خبر داد و افزود: در راستای برنامه عترت، اداره کل آموزش و پرورش گلستان با تشکیل دو دوره کلاس‌های آموزش مداحی ویژه دانش‌آموزان و استفاده از مربیان و مداحان نامی در این زمینه و ثبت 200 هیئت دانش‌آموزی و یک‌هزار و 800 گفتمان دینی در سطح مدارس استان گام‌های اساسی در تحقق هدف تربیت حیات طیبه برداشته است.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول