اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

ارتباط بین دولت و روحانیت همواره باید دوسویه باشد

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: رابطه دولت و روحانیت به دلیل ماهیت دینی نظام می‌بایست رابطه‌ای دوسویه، عمیق، مستحکم و مستمر باشد.

ارتباط بین دولت و روحانیت همواره باید دوسویه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه معارفه معاون اجرایی مرکز امور روحانیت ریاست جمهوری، با اشاره به عملکرد مرکز امور ریاست جمهوری در دولت‌های نهم و دهم، اظهار داشت: در دولت نهم و دهم نگاه ویژه‌ای نسبت به تقویت ارتباط روحانیت و دولت وجود داشته و همواره تغییر و تثبیت ساختارها در این جهت صورت گرفته است.

وی با اشاره به قانونی شدن ساختار مرکز امور روحانیت ریاست جمهوری به منظور ارتباط منسجم‌تر با روحانیون تصریح کرد: روحانیت به عنوان یک نهاد مقدس که در تار و پود نهادهای مختلف نظام اسلامی حضور دارد می‌تواند نقشی اساسی را در رشد و پیشرفت کشور ایفا کند.

مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری به رابطه دولت و روحانیت اشاره کرد و افزود: هر دولتی در نظام اسلامی با هر رویکردی که روی کار بیاید نیازمند تقویت رابطه خود با روحانیت است.

میرتاج‌الدینی جایگاه مهم و اساسی روحانیت در نظام اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون تمامی دولت‌ها درصدد تقویت ارتباط حوزه و دولت بوده‌اند و این امر در دولت نهم و دهم نیز با برنامه‌ریزی و تقویت ساختارهای مرکز ارتباط با روحانیت ریاست جمهوری به طور مطلوبی سامان گرفت.

وی با بیان اینکه ارتباط روحانیت و دولت می‌تواند کارگشای بسیاری از فعالیت‌ها باشد و باید در دولت‌های آینده نیز مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: روحانیت یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی است.

معاون رئیس جمهوری در اجرای قانون اساسی تصریح کرد: هم دولت هم حوزه و روحانیت بازوی عملی و فکری و اجرایی ولایت فقیه هستند و اگر این دو با هم باشند نتایج مطلوب و اثرات اساسی برجای خواهند گذاشت.

وی بیان داشت: ارتباط بین دولت و روحانیت همواره باید دوسویه باشد و هر دو از هم استقبال کنند چراکه ارتباط یک سویه راه به جایی نمی‌برد.

در این جلسه حجت‌الاسلام سعید طالبی به عنوان معاون اجرایی مرکز روحانیت معرفی شد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول