اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی دولت الکترونیک در گیلان

استاندار گیلان از سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینه دولت الکترونیک در این استان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی دولت الکترونیک در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته فناوری اطلاعات گیلان ایجاد بستر برای فضای مجازی در مقابل بناهای فیزیکی را بسیار شگفت‌انگیز خواند و اظهار کرد: مردم با سرعت بالا و نرخ پایین از ارائه خدمات در دولت الکترونیک بهره‌مند می‌شوند.

وی به ارائه خدمات گسترده در دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: نظام سلامت از جمله موضوع‌هایی است که دولت الکترونیک می‌تواند در ارائه خدمات تاثیرگذار باشد.

هاشم‌نیا با بیان اینکه هزینه درمانی در سبد خانوار تا پایان قانون برنامه پنجم باید به 30 درصد کاهش پیدا کند، تصریح کرد: 70 درصد هزینه درمانی را دولت تامین می‌کند.

استاندار گیلان به دریافت کارت بیمه توسط روستائیان اشاره کرد و گفت: یک‌میلیون و 182 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت در استان هستند اما بعضی از افراد از آن استفاده نمی‌کنند.

وی با تاکید براینکه تمام خانواده‌های گیلانی باید زیر پوشش بیمه سلامت باشند، بیان کرد: دولت الکترونیک باید تمام شهرهای بالای 20 هزار نفر را پوشش دهد.

هاشم‌نیا پیاده‌سازی دولت الکترونیک در گیلان را به‌راحتی عنوان کرد و یادآور شد: کیفیت مطلوب از ویژگی‌های دولت الکترونیک است.

استاندار گیلان از سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومان بخش خصوصی در زمینه دولت الکترونیک در استان خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح کارت هوشمند ملی 50 میلیارد تومان هزینه دارد.

*نصب دستگاه‌های دیتا سنتر در گیلان آغاز شده است

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در جلسه مذکور بر دسترسی مردم به دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: فاز نخست اجرای دیتا سنتر در دو گروه استان‌ها آغاز شده است.

سیروس رضایتی خوزستان، قم، فارس و همدان را جزو استان‌های فاز نخست اجرای دیتا سنتر در کشور اعلام کرد و افزود: اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری و گیلان جزو فاز دوم هستند.

وی وضعیت گیلان در اجرای طرح دیتا سنتر را بهتر از دیگر استان‌ها دانست و بیان کرد: نقشه‌های اجرایی طرح مذکور در استان انجام شده است.

رضایتی با بیان اینکه مقاوم‌سازی طرح دیتا سنتر در گیلان در حال انجام است، تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های دیتا سنتر در استان آغاز شده است.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول