اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور/۱

تحصیلات بالای کارشناسی ۲۱ هزار نفر از کارمندان/ فعالیت ۸ هزار شعبه حل اختلاف

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به این مطلب که ۸ هزار شعبه در سراسر کشور دایر است، گفت: ۲۱ هزار و ۷۲۳ نفر از کارکنان شوراها تحصیلات بالای کارشناسی دارند.

تحصیلات بالای کارشناسی ۲۱ هزار نفر از کارمندان/ فعالیت ۸ هزار شعبه حل اختلاف

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مهدی احمدی میانجی در نشست خبری امروز خود با اشاره به تشکیل شوراهای حل اختلاف گفت: از سال 75 به بعد مسئله تشکیل شوراهای حل اختلاف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستگاه قضایی نسبت به این مسئله حساس شد.

وی افزود: جلسات ابتدایی در دستگاه قضایی تشکیل شد که منجر به تصویب ماده 189 شد و در سال 87 قانون شوراهای حل اختلاف تصویب و آئین‌نامه‌ آن از سوی قوه قضائیه وقت تصویب و ابلاغ شد.

میانجی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 11 سال از تشکیل شوراهای حل اختلاف می‌گذرد، گفت: از آنجایی که شوراهای حل اختلاف ماهیت افتخاری دارد باید به گونه‌ای باشد که کسی هنگام کار احساس پوچی و خستگی نکند.

وی با اشاره به تشکیل شعب حل اختلاف گفت: رئیس دستگاه قضایی دستور تشکیل  بیش از 31 هزار شعبه حل اختلاف را صادر کرده است که در عمل حدود 25 هزار شعبه فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور افزود: با توجه به شرایط و مشکلاتی که وجود داشت ریاست جدید قوه قضائیه اقدام به ساماندهی شعب شوراها کرد به طوری که در حال حاضر حدود 8 هزار شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از 4 هزار شعبه شهری و مابقی شعبه روستایی هستند.

معاون قوه قضائیه تأکید کرد: در سال 89، 4 میلیون و 200 هزار پرونده وارده و مختومه داشتیم که این رقم در سال 90 به 3 میلیون و 950 هزار پرونده و در سال 91 به 3 میلیون و  945 هزار پرونده رسید.

وی با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف در آزادی زندانیان گفت: در سال 89، 7 هزار زندانی محکوم مالی و دیه به واسطه شوراهای حل اختلاف آزاد شدند.

همچنین در سال 90 ، 10 هزار و  700 زندانی به کمک شوراهای حل اختلاف آزاد شدند.

رئیس شورای حل اختلاف در ادامه با اشاره به نیروی انسانی در این شورا گفت: ما در حال حاضر 40 هزار نیروی انسانی در سراسر کشور داریم که کارمندان دستگاه‌های دولتی، جوانان تحصیلکرده و بازنشستگان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد 9 هزار و 831 نفر خانم و 30 هزار و 542 نفر آقا هستند ضمن اینکه اعضای ما شامل همه اقلیت‌ها از جمله مسیحی، کلیمی و زرتشتی هستند.

احمدی میانجی تعداد نیروهای کارمند دولت را صد هزار و 102 نفر دانست و گفت: همچنین 4 هزار و 591 نفر بازنشسته و 14 هزار و 112 نفر اعضای افتخاری شورا هستند که از این تعداد 27 هزار نفر بیمه و 13هزار و 320 نفر دیگر فاقد بیمه هستند.

وی با اشاره به میزان تحصیلات کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: 21 هزار و  723 نفر تحصیلات بالای لیسانس و 18 هزار و 649 نفر تحصیلاتی پایین‌تر از لیسانس دارند.

ادامه دارد....

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول