اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد

کم آبی بدن عاملی برای بروز بیماری اوریون در فصل تابستان

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کم آبی بدن موجب بیماری اوریون می‌شود که دادن مقدار زیادی مایعات سرد به منظور پیشگیری از کم آبی بدن در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد.

کم آبی بدن عاملی برای بروز بیماری اوریون در فصل تابستان

شهناز شجاعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال بیماری اوریون چیست، بیان کرد: اوریون نوعی بیماری ویروسی به نسبت خفیف است که قبل از ساخته شدن واکسن سه گانه سرخک، اوریون، سرخچه شایع بود، در بیشتر موارد ویروس اوریون موجب تورم غدد بزاقی بنا گوش که در زیر و جلوی گوش‌ها قرار دارند و این تورم ممکن است هر دو طرف صورت و یا فقط در یک طرف آن ایجاد شود.

وی در مورد عوارض این بیماری اظهار کرد: عوارض اوریون عبارتند از التهاب بیضه که در کودکان به ندرت روی می‌دهد، اما در 14 تا 35درصد نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اوریون دیده می‌شود و التهاب تخمدان که در دختران مبتلا در سنین پس از بلوغ ایجاد می‌شود، التهاب لوزالمعده، التهاب تیرویید، التهاب عضله قلب و عوارض چشمی شایع‌ترین نوع بیماری اوریون است.

متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه در مورد بهبود کودک مبتلا به اوریون افزود: با دادن مقدار بسیاری مایعات سرد به منظور پیشگیری از کم آبی بدن و با دادن شربت استامینوفن به کودک بالای سه ماه مبتلا به تب و با استفاده از رژیم غذایی می‌توان به بهبود اوریون کمک کرد.

وی در مورد درمان این بیماری به وسیله ویتامین‌ها ادامه داد: مصرف مکمل‌های ویتامین c و روی را در کودکان بالای دو سال مبتلا به اوریون موثر دانسته‌اند و هر چند که در این زمینه کار آزمایی بالینی خاصی انجام نشده است.

شجاعت در مورد درمان این بیماری با استفاده از دارو تصریح کرد: استفاده از داروهای هومیوپاتیک ممکن است به بهبود کودکان مبتلا به اوریون کمک کنند، اما داروهای مزبور باید به وسیله متخصص هومیوپاتی تجویز شوند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر فردی در تماس با فرد مبتلا به اوریون بوده است و دچار تب و گلو درد شود باید فورا به پزشک مراجعه کند و تمام وسایل فردی که مبتلا به اوریون است باید ضدعفونی شود.

اتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول