اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آهنگساز و نوازنده اصفهانی:

قلب پیشکسوتان گنجینه هنر است/ موسیقی ایرانی پرتپش و پر رمز و راز است

آهنگساز و نوازنده اصفهانی گفت: موسیقی ایرانی پرتپش و پر رمز و راز است و حیف است که مظلوم واقع شود، قلب هنرمندان بزرگ مأمن پیشرفت و علوم موسیقی است که در حد یک گنجینه بزرگ ارزشمند است.

قلب پیشکسوتان گنجینه هنر است/ موسیقی ایرانی پرتپش و پر رمز و راز است

شهرام اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: منابع و متدهای موسیقی در ایران کم است و عمده‎ترین دلیل آن هم بی‎توجهی به پیشکسوتان و عدم سرمایه‌گذاری در آنها است.

وی افزود: کتاب‎هایی که در زمینه موسیقی در ایران تدریس می‎شود و منابع دانشگاهی محسوب می‎شود، عمدتا ترجمه است که  متدهایش خوب اما محدود هستند.

این آهنگساز و نوازنده در ادامه گفت: توجه به هنرمندان پیشکسوت ضروری است زیرا آهنگساز باید با نوازندگان قدیمی و تکنیک‎های آنها بیشتر آشنا شود.

وی با بیان اینکه هنر به وسیله تاریخ آن پیشرفت می‎کند، تصریح کرد: موسیقی ایرانی پرتپش و پر رمز و راز است و حیف است که مظلوم واقع شود، قلب هنرمندان بزرگ مأمن پیشرفت و علوم موسیقی است که در حد یک گنجینه بزرگ ارزشمند است و نباید این قلوب ارزشمند به راحتی در زیر خاک مدفون شود.

اصلانی با بیان اینکه موسیقی به وسیله بزرگان از رخوت نجات می‎یابد، ادامه داد: باید برنامه جامع و مدونی برای گسترش و تعمیم موسیقی اصیل و ملی ایرانی در نظر گرفته شود که پیشکسوتان در رأس قرار بگیرند.

انتهای پیام/63019/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول