اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمیرم در مجلس خبر داد

اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان روستایی

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار با اولویت زنان خانه‌دار روستایی برای 200 هزار زن خانه‌دار اجرا می‌شود.

اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سکینه عمرانی صبح امروز در جمع مردم سمیرم از حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد قدردانی کرد و افزود: حضور باشکوه شما در انتخابات مشت محکم بر دهان مستکبران و افرادی که برای رسیدن به اهداف پلید خود برنامه‌ریزی کرده بودند بود.

وی همچنین از تلاش دست اندرکاران انتخابات تشکر کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت که انتخابات اخیر کم حاشیه‌ترین و سالم‌ترین انتخابات در این شهرستان بود.

نماینده مردم سمیرم در ادامه به فعالیت‌های اخیر خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: تنها استخر سرپوشیده سمیرم که بیش از دو سال تعطیل شده بود با اختصاص 15 میلیون تومان در سال گذشته مجدد راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها با جمعیت بیش از 200 هزار نفر از داشتن استخر سرپوشیده شنا محروم هستند و شما باید از این امکانات استقبال کنید تا درآمدزا نیز باشد.

عمرانی به بازدیدهای خود به برخی مناطق و روستاهای حاشیه رودخانه ماربر اشاره کرد و افزود: برخی کشاورزان این مناطق با وجود نزدیک بودن به منابع آبی فراوان، مزارع و باغات آنها به دلیل نداشتن مجوز برای پمپاژ در حال خشک شدن و از بین رفتند بود که با پیگیری‌هایی برای حدود 8 روستا مجوز پمپاژ آب صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی طرح‌ها برای اجرایی شدن نیاز به اعتبار ملی دارند، تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار، اعتبارات ملی آن سال محقق نشد و امسال امیدواریم که این امر محقق شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به مشکل فاضلاب شهری آبشار سمیرم اشاره کرد و افزود: ردیف ملی مستقل فاضلاب شهری سمیرم در سال 89 بسته شد و در سال 90 - 91 به صورت تجمیعی ردیفی باز شده بود که به شهرستان سمیرم به صورت قطره چکانی اعتباراتی تخصیص داده می‌شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال ردیفی با عنوان تکمیل طرح فاضلاب شهرک با اعتبار پنج میلیارد ریال اختصاص داده شد.

عمرانی به طرح سهمیه پذیرش پزشک از طرف سازمان سنجش و دانشگاه علوم پزشکی به داوطلبان آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سهمیه این شهرستان هفت پزشک مرد بود و سهمیه امسال شش پزشک و دو دندانپزشک است که نیمی از سهمیه متعلق به خانم‌ها است.

وی به سیاست کلان کشور در راستای گسترش رشته‌های فنی و حرفه و سوق دادن دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: این ردیف سهمیه تا زمانی که کنکور است اجرا می‌شود و سالانه باید درخواست دهیم و زمانی که کنکور برداشته شود بر اساس شرط معدل است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی همچنین از طرح بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار در فراکسیون زنان و خانواده مجلس خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار ردیف و اعتباری با عنوان بیمه زنان خانه‌دار ایجاد شده است که این طرح با اولویت زنان خانه‌دار روستایی برای 200 هزار زن خانه‌دار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار در آینده و تربیت جامعه نقش مهمی دارند، اضافه کرد: امیدواریم در سال‌های آینده این طرح با تعریف و اعتبارات ویژه در کل کشور گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول