اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

متخصص گوش و حلق و بینی:

فلفل و ادویه‌ باعث خارش گلو می‌شوند

متخصص گوش‌ و حلق و بینی گفت: گرفتگی بینی، مصرف ادویه و فلفل و همچنین استفاده از مواد حساسیت‌زا می‌توانند احساس خارش در گلوی افراد و کودکان ایجاد کنند.

فلفل و ادویه‌ باعث خارش گلو می‌شوند

رضا چایچیان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: خارش گلو به دنبال تحریک گلو و بروز حساسیت‌ها رخ می‌دهد.

متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: البته اگر بینی دچار گرفتگی شود و فرد به جای تنفس از بینی، از راه دهان تنفس کند نیز دچار این خارش می‌شود.

وی تصریح کرد: هوایی که در این صورت وارد ریه‌ها می‌شود بدون تصفیه و تنظیم درجه حرارت، خشکی و رطوبت توسط بینی ،وارد دهان فرد شده، دهان و گلو را تحریک کرده و باعث خارش می‌شود.

چایچیان نقش تغذیه و استفاده از موادی همچون ادویه، فلفل و استفاده از مواد حساسیت‌زا را در خارش گلو موثر دانست و اضافه کرد: بعد از معاینه، فقط مقداری قرمزی و تورم در ناحیه زبان کوچک یا در ناحیه لوزه‌ها مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی این حساسیت  خیلی شدید است که به التهاب شدید زبان کوچک و گرفتگی راه تنفسی منجر می‌شود.

متخصص گوش‌و حلق و بینی درمان خارش گلو را با برطرف کردن علت در درجه اول عنوان کرد و افزود: استفاده از داروهای ضد حساسیت نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

این متخصص، نقش برخی داروهای ضد حساسیت مثل آنتی هیستامین را نیز در خشکی و افزایش خارش گلو مؤثر دانست و ادامه داد: ممکن است مصرف بعضی از داروها نیز به خارش گلو  منجر می‌شوند که برطرف کردن علت در این موارد بهترین راه درمان است.

چایچیان مصرف مایعات فراوان و مرطوب کردن مسیر هوای تنفسی ورودی توسط دستگاه بُخور را در کاهش خارش گلو مؤثر دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول