اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

بیماران سرطانی نیازمند کمک‌های خیرخواهانه هستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: بیماران خاص و سرطانی استان نیازمند کمک‌های خیرخواهانه افراد خیر هستند.

بیماران سرطانی نیازمند کمک‌های خیرخواهانه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی سلیمی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح همای رحمت به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کمک به نیازمندان همواره از اجر معنوی بسیاری در نزد خداوند متعال برخوردار است و کسانی که به هر نحوی به نیازمندان یاری می‌رسانند هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهند شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌های بالای درمان بیماری‌ها از جمله سرطان و بیمارهای خاص همواره مشکلات دیگری را علاوه بر رنج بیماری به خانواده‌ها تحمیل می‌کند که در پاره‌ای از موارد تحمل این مشکلات از عهده خانواده‌ها خارج است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بر لزوم حمایت از بیماران سرطانی تاکید کرد و ادامه داد: توجه به شرایط خاص آب و هوایی در استان مرکزی و به ویژه در شهر اراک و به دلیل وجود آلایندگی‌های بالای آب و هوایی در این شهر، شاهد حضور بیماران سرطانی و خاص و مراجعه آنان به مراکز داوطلبی و خیریه وابسته به این جمعیت هستیم که اغلب آنان با مضیقه در تامین داروی مورد نیاز خود رو به رو هستند.

سلیمی با بیان اینکه کمک‌های ارایه شده به مددجویان متقاضی در قالب خانه‌های داوطلبی و با مشارکت داوطلبان و خیران به انجام می‌رسد، گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های تامین داروی این دسته از بیماران، افراد مراجعه کننده از توانایی لازم برای تامین هزینه‌های درمانی و گاه حتی در انتقال بیمار خود به مراکز دارای امکانات بیشتر برخوردار نیستند و از این رو با حضور در خانه‌های داوطلبی این خانه‌ها را مامن امنی برای برآورده شدن نیازهای مالی و دارویی خود می‌بینند که با تمام توان و امکانات خیران، در صدد پاسخگویی به تقاضای این افراد هستیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه بودجه‌های حمایتی به تنهایی پاسخگوی حجم تقاضای مساعدت افراد نیازمند نیست و می‌طلبد افراد خیر مراکز خیریه را در پاسخگویی به این نوع تقاضاها یاری رسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: خوشبختانه همواره خیران با حضور معنوی، فیزیکی و نیز کمک‌های مادی خود بخش بزرگی از نیازهای موجود را تامین کرده‌اند که ضمن قدردانی از تلاش‌های این خیران گمنام و داوطلب انتظار می‌رود به گونه‌ای زمینه‌سازی شود که خیران و فعالیت‌های آنان به خوبی به مردم معرفی و خدمات ارایه شده از سوی این قشر تبیین شود.

سلیمی استفاده درست و دقیق از امکانات و منابع مالی ارایه شده خیران از سوی داوطلبانی که به نیابت از این قشر منابع را مورد استفاده قرار می‌دهند را مورد تاکید قرار داد و گفت: داوطلب و خیران باید احساس کنند که نیت خداپسندانه‌ای که در اهدای کمک‌ها وجود داشته است بدون هر گونه دخل و تصرفی به دست نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/87002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول