اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی اردبیل:

کشتی «گولشمک» ماه مبارک رمضان به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود

دبیر هیئت‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی استان اردبیل گفت: کشتی محلی و سنتی «گولشمک» در ایام ماه مبارک رمضان به صورت منطقه‌ای در شهر هیر برگزار می‌شود.

کشتی «گولشمک» ماه مبارک رمضان به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهنام دانشی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات در شب‌های ماه مبارک رمضان در اردبیل اظهار داشت: این مسابقات برای اولین بار با حضور تیم‌های منطقه یک کشور شامل استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان‌شرقی و غربی و زنجان در سالن ورزشی هیر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات دهه آخر ماه مبارک رمضان به شکل سنتی و بومی برگزار می‌شود و کشتی‌گیران با قوانین جدید که متفاوت‌تر از قوانین کشتی آزاد و فرنگی است به رقابت می‌پردازند.

دانشی در ادامه خاطر نشان کرد: برای قضاوت داوران متناسب با قوانین جدید دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا بتوانند به شکل صحیح داوری کرده و با استفاده از قوانین متقن عادلانه قضاوت کنند تا اعتراض و مشکلی از بابت قضاوت داوران به وجود نیاید.

این مسئول اضافه کرد: قرار است رئیس و دبیر فدراسیون هیئت‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی، رئیس فدراسیون زورخانه‌ای و مسئولان استانی حضور پیدا کنند تا کشتی تازه به ثبت رسیده «گولشمک» در اردبیل با توانی مضاعف‌تر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مسابقات کشتی بومی، سنتی هیر با استقبال خوبی روبه‌رو شده و شهروندان از این مسابقات دیدن کردند، ادامه داد: ‌امسال تلاش کردیم تا این کشتی به ثبت ملی برسد و برای اولین بار بتوانیم مسابقات را در سطح منطقه‌ای و در سال‌های آینده به صورت کشوری برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر هیئت‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی استان بیان کرد: هیئت‌های ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی برای بعد از ماه مبارک رمضان مسابقاتی را برای مناطق مختلف تدارک دیده که انتظار می‌رود با استقبال خوب هموطنان و علاقمندان روبه‌رو شود تا بتوانیم اهداف واقعی خودمان را محقق کنیم.

انتهای پیام/62006/ک20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول