اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

نماینده سابق پارلمان عراق در گفت‌و‌گو با فارس:

بزرگداشت شهدای ترور، وفاداری به آنهاست

نماینده سابق پارلمان عراق گفت: بزرگداشت شهدا دلیلی بر این موضوع است که خط انقلابیون از مسیر اصلی خود منحرف نشده است و شهدا و ایثارگران همچنان برای آنان دارای ارزش و اعتبار هستند.

بزرگداشت شهدای ترور، وفاداری به آنهاست

حجت‌الاسلام محمد الحمیداوی نماینده سابق پارلمان عراق در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه توجه به شهدا، وفاداری به آنان و گرامیداشت ایثار و جانفشانی آنان است، اظهار داشت: برگزاری کنگره ملی 17000 شهید ترور و همایش‌هایی از این دست، دلیلی بر این موضوع است که خط انقلابیون از مسیر اصلی خود منحرف نشده است و شهدا و ایثارگران همچنان برای آنان دارای ارزش و اعتبار هستند.

وی با اشاره به نخستین کنگره ملی 17000 شهید ترور که در شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد بر لزوم برگزاری چنین یادواره‌هایی در کشور عراق تاکید و تصریح کرد: برگزاری چنین کنگره‌ای در عراق، به نوعی نشان دادن وفاداری ما به شهیدان است. افزون بر آن اینکه حاکمیت جدید عراق برای نشان دادن ریشه‌های عمیق خود باید توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا و بازماندگان آنها داشته باشد. این موضوع دلیلی بر اعتبار و حقانیت این نظام خواهد بود.

عضو ارشد حزب فضیلت عراق با اشاره به جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، گفت: این گروه جنایت‌ها و ظلم‌های خود را به هر دو ملت روا داشت. منافقین مشت کوبنده صدام علیه ما بودند و نقش فعالی در سرکوب مردم ما در انتفاضه شعبانیه داشتند. از این رو پیگرد قانونی و اخراج آنها از کشور یک موضوع فوری و ضروری است و از سوی دیگر تظاهرات ملت عراق و بسیاری مسائل دیگر نشان می‌دهد که این گروه جایگاهی در کشور ندارد.

الحمیداوی با اشاره به نقش پارلمان و سیاستمداران عراقی در مبارزه با تروریسم و اخراج گروهک منافقین گفت: از آنجا که پارلمان نقش نظارتی و قانونگذاری دارد بنابراین نقش مهمی در این موضوع باید ایفا کند. همه قوانینی که در عراق اجرا می‌شود می‌بایست از نظر نمایندگان بگذرد بنابراین نظر پارلمان فصل‌الخاطب اخراج این گروه از کشور است.

این نماینده سابق پارلمان عراق در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره 17000 شهید ترور کشور گفت: از احساس مسئولیت این عزیزان نسبت به شهدایی که همه چیز خود را تقدیم امت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم این تجربه بی‌نظیر در خارج از جمهوری اسلامی ایران نیز تکرار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول