اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

شناسایی 76 طرح جدید سالم‌سازی دریا در گیلان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از شناسایی 76 طرح جدید سالم‌سازی دریا برای شنا و تفرج در این استان خبر داد.

شناسایی 76 طرح جدید سالم‌سازی دریا در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده عصر امروز در جلسه کمیته ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان با بیان اینکه وضعیت طرح‌های سالم‌سازی دریای استان به‌ هنگام شده است اظهار کرد: 60 طرح سالم‌سازی دریا اکنون در 300 کیلومتر نوار ساحلی گیلان و تالاب انزلی فعال هستند.

وی به نقاط خطرآفرین ساحل گیلان اشاره کرد و افزود: بسیاری از نقاط خطرآفرین استان با مطالعه یکپارچه این قابلیت را دارند که امکان شنا و تفرج در آنها تعریف شود.

اکبرزاده با اشاره به پیمایش میدانی ساحل گیلان، تصریح کرد: 76 طرح سالم‌سازی جدید برای شنا و تفرج را می‌توان در استان تعریف کرد.

*گیلان 167 نقطه خطرآفرین ساحلی دارد

معاون استاندار گیلان از کاهش نقاط خطرآفرین ساحل استان خبر داد و بیان کرد: نقاط خطرآفرین ساحل گیلان از 300 نقطه به 167 نقطه کاهش پیدا کرده است.

وی تکیه بر مدیریت محلی را تجربه خوب فرماندار رشت در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا عنوان کرد و گفت: نقاط ساحلی شهرستان رشت با مدیریت محلی اداره می‌شود.

اکبرزاده به اختصاص 20 میلیون تومان برای هر طرح سالم‌سازی دریا در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مبلغی از محل اعتبارات محلی و درآمد طرح‌ها به طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان اختصاص پیدا می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه مبلغ 940 میلیون تومان از خزانه برای پرداخت به طرح‌های سالم‌سازی دریا استقراض شده است، اذعان کرد: 60 طرح سالم‌سازی دریا 37.4 کیلومتر از ساحل استان را دربر می‌گیرد.

وی اجرای 76 طرح جدید سالم‌سازی دریا را سبب زیر پوشش قرار گرفتن 30 کیلومتر از ساحل گیلان دانست و اظهار کرد: 140 کیلومتر از نوار ساحلی استان در تصرف دستگاه‌های نظامی، انتظامی، بنادر و کشتیرانی، شیلات و ... است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه 100 کیلومتر نوار ساحلی گیلان برای استفاده آزاد است، تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند در ساحل مذکور سرمایه‌گذاری کند.

معاون استاندار گیلان به چهار نوبت بازرسی کامل از طرح‌های سالم‌سازی دریا اشاره کرد و افزود: 28 موضوع ابلاغیه وزارت کشور شامل امور بهداشتی، فرهنگی، تغذیه، اقامت و ... در طرح‌های مذکور بازرسی شده است.

وی شهرستان رشت را حائز کسب رتبه نخست اجرا و مدیریت طرح‌های سالم‌سازی دریا خواند و بیان کرد: اقدام شهرستان‌های رضوانشهر، تالش، آستانه‌اشرفیه، لنگرود و رودسر قابل تقدیر است.

*غرق 18 نفر در نقاط خطرآفرین گیلان

اکبرزاده با اشاره به غرق شدن شش نفر از ابتدای تیر امسال تا کنون در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان اشاره کرد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد سال جاری تعداد 12 نفر در استان غرق شدند و در مجموع 18 نفر از ابتدای سال 92 تاکنون در نقاط خطرآفرین گیلان غرق شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه دو نقطه ایجاد طرح‌سالم‌سازی دریا در لاهیجان حذف شده است، بیان کرد: طرح جدید سالم‌سازی دریا در لاهیجان آغاز نشده است.

وی 70 درصد نوار ساحلی گیلان را آزاد اعلام کرد و افزود: دو نقطه در روستای سیبلی و قره‌سو برای ایجاد طرح سالم‌سازی دریا در آستارا شناسایی شده است.

اکبرزاده به شناسایی پنج نقطه به منظور ایجاد طرح سالم‌سازی دریا در تالش اشاره کرد و گفت: نقاط مذکور در چوبر، حویق، حجت‌محله لیسار، روستای میانکوه و آلالان هستند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا در محل پره‌های صیادی بندر انزلی دایر شده است، اظهار کرد: شش نقطه جدید برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا در شهرستان رشت شناسایی شده است.

به گفته وی 39 نقطه در مجموع برای اجرای 76 طرح سالم‌سازی دریای مردانه و زنان در گیلان شناسایی شده است.

انتهای پیام/84001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول