اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

افزایش 200 درصدی مداوای بیماران تبعه آذری در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 200 درصدی پوشش درمانی اتباع آذری در سه ماهه اول امسال خبر داد.

افزایش 200 درصدی مداوای بیماران تبعه آذری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه شورای سلامت که در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: همچنان روند رو به رشدی را در ورود اتباع آذری با هدف بستری و درمان را در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی استان اردبیل شاهد هستیم به طوریکه در سه ماهه امسال ورود اتباع آذری با همین هدف 200 درصد افزایش یافته است.

وی از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای پذیرش این بیماران و همچنین کنترل شیوع بیماری‌های احتمالی وارداتی از آن سوی مرزها خبر داد و تصریح کرد: مسافران خارجی و گردشگران آذربایجانی موظف شدند کارت بهداشتی ارائه کنند تا سلامت آنها و مراقبت‌های احتمالی مورد تأیید و توجه قرار گیرد.

پورفرضی با یادآوری اینکه لغو روادید از سوی کشورمان برای ورود و خروج اتباع آذری سهولت تردد را سبب شده است، خاطر نشان کرد: ضروری است با افزایش ورود مسافران و گردشگران به ایران کارت بهداشتی از آنها اخذ شود تا بیماری‌های نادر یا ناشناس و مسری سریعاً شناسایی شده و مورد مراقبت و مداوا قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: مراجعات به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی خصوصی استان بیشتر از دولتی بوده ولی آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد که به یقین سعی شده است با مراقبت‌های لازم جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه گرفته شود.

وی خواستار تعیین دقیق تعرفه درمان برای بیماران اتباع آذری شد و بیان کرد: تعیین نشدن تعرفه مشکلاتی را به وجود آورده است که گاه به گله‌مندی هموطنان نیز منجر شده که بهتر است در این زمینه مراقبت‌های لازم صورت بگیرد تا با تعرفه مشخص اتباع آذری مورد پذیرش و مداوا قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیشنهاد کرد یارانه دولتی در بخش دارو و درمان برای اتباع خارجی حذف شود چرا که این یارانه متعلق به هموطنانمان است و ضرورتی ندارد برای اتباع خارجی نیز این یارانه مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان اردبیل اهمیت ساماندهی پذیرش و مداوای بیماران تبعه آذری را یادآور شد و گفت: مراجعه گسترده و فله‌ای بیماران به مراکز درمانی خصوصی مشکلات و برخی گله‌مندی‌هایی را به وجود آورده است.

سید خلیل‌اللهی با انتقاد از ارجح دانستن بیماران خارجی بر داخلی در برخی از مطب‌های پزشکان و مراکز درمانی افزود: به دلیل دریافت هزینه‌های درمانی گزاف پزشکان نیز حتی در پذیرش بیماران عدالت را رعایت نمی‌کنند که در این زمینه باید مراقبت کرد تا یک نگاه متوازن و تعادلی برقرار باشد.

در این جلسه اعضا دیدگاه‌های خود را در مورد پذیرش بیماران اتباع آذری، تعیین تعرفه مشخص برای آنها،‌ صدور کارت بهداشتی برای بیماران تبعه آذری، ضرورت برخی از مراقبت‌ها و هماهنگی‌های بیشتر را در ارائه خدمات مناسب به بیماران اتباع آذری و ممانعت از خارج شدن دارو از طریق گمرک به صورت فله‌ای را خواستار شده و ضرورت بررسی در این زمینه را مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول