اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

سوء استفاده زمین‌خواران از اختلافات گذشته اوقاف و منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: اختلافات گذشته بین سازمان اوقاف و منابع طبیعی و یا عدم پیگیری در این حوزه‌ها باعث سوء استفاده زمین‌خواران شده است.

سوء استفاده زمین‌خواران از اختلافات گذشته اوقاف و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیروس داودی صبح امروز در نشستی با مدیرکل و کارشناسان اوقاف و امور خیریه استان، با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای حل و فصل موضوعات مختلف اراضی موقوفه و منابع طبیعی را دارد، اظهار کرد: اختلافات گذشته و یا عدم پیگیری در این حوزه‌ها باعث سوء استفاده زمین‌خواران شده و موجب عدم تثبیت مالکیت به نام اوقاف و منابع طبیعی شده است.

وی در ادامه افزود: وجود اختلافات گذشته مانع از اعمال مقررات و حفاظت می‌شد و نهایتاً تصرفات عدیده‌ای در این ارتباط صورت می‌گرفت که باید با تعامل و همکاری از تکرار این موضوعات پرهیز شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عدم شفافیت مالکیت در مراجع قضایی را از دیگر مشکلات بیان کرد که زمینه سوء استفاده زمین‌خواران را فراهم می‌کند، افزود: انجام مباحث کارشناسی در حل موضوعات مهم می‌باشد و انتظاراتی که داریم از همکاران خودمان است که به موضوع عنایت ویژه‌ای داشته باشند و از این فرصتی که فراهم شده کمک کنند موضوعات در حداقل زمان بررسی و حل شود چرا که هر دو موضوع یعنی موقوفات و انفال بحثی هست که منتسب به ولایت فقیه بوده و ما نیز همگی جزو سربازان ولایت هستیم.

داودی افزود: بلا تکلیفی در این موضوعات و عدم تصمیم‌گیری مالکیت، مشکلات عدیده هم دارد از جمله در بحث سرمایه‌گذاری در استان مانع از اقدامات اساسی می‌شود و یا استعلاماتی را با وقفه و یا مشکل مواجه می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین دو سازمان منعقد شده است خودمان را ملزم و حتی فراتر از این موضوع می‌دانیم ادامه داد: باید در استان و شهرستان‌های تابعه هماهنگی و تعامل بیش از پیش صورت گیرد و در چار‌چوب دستورالعمل‌های صادره حتی اگر بعضاً مواردی یا ابهاماتی هم باشد نباید باعث ایجاد تأخیر در اجرای تفاهم‌نامه شود.

انتهای پیام/60002/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول