اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیر قابل برگشت است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ دولتی در ایران قادر به تعطیل کردن فعالیت‌های هسته‌ای نیست، گفت: دولت آینده هم با شفاف‌سازی سعی می‌کند ابهامات را برطرف کند.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیر قابل برگشت است

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: من به مذاکرات با گروه 1+5 نه خیلی خوش‌بین هستم نه خیلی بدبین.

وی با بیان اینکه باید منتظر برخورد گروه 1+ 5 در مذاکرات آینده با نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: بحث مسلم و اصلی در مذاکرات هسته‌ای این است که برخورداری از انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران محسوب می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دسترسی ایران به تکنولوژی انرژی هسته‌ای افزود: زمان منع ایران از دستیابی به انرژی گذشته است.

وی تنها مانع میان نظام جمهوری اسلامی با کشورهای غربی و گروه مذاکره‌کننده را حق دانست و اضافه کرد: آنها هم به این اصل که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست، واقف هستند.

اسماعیلی استفاده از تکنولوژی هسته‌ای را حق همه کشورها دانست و تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند مانع استفاده از این تکنولوژی در کشورهای مختلف شود.

وی تاکید کرد: اگر گروه مذاکره‌کننده و دیگر کشورهای غربی حق مسلم ایران را در برخورداری از انرژی هسته‌ای بپذیرند مذاکرات به نتیجه قابل قبول می‌رسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به استقامت مردم ایران در مقابل سخت‌گیری‌ها اشاره کرد و افزود: انتخابات برگزار شده و حضور باشکوه مردم در آن بیانگر مقاومت مردم در برابر مشکلات است.

وی اعتراف به حق برخورداری ایران از انرژی هسته‌ای را شرط پیشرفت مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 اعلام کرد و اظهار کرد: نتیجه پذیرش حق ایران به نفع هر دو طرف مذاکره‌کننده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده وظایف مشخصی دارد، اضافه کرد: پیشنهادات قابل قبول و منطقی ایران در مذاکرات گذشته به طرف دیگر ارائه شده است ولی آنها حق ایران را به رسمیت نشناخته‌اند.

وی به باج‌خواهی اعلام شده در مورد تحویل سوخت 20 درصدی توسط گروه غربی اشاره کرد و گفت: طبق روال موجود در دنیا تسلیم این نوع سوخت که مصرف دارویی دارد از وظایف بین‌المللی محسوب می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تاکید کرد: گروه 1+5 برخلاف روال قانونی در تهیه سوخت 20 درصد هسته‌ای هم مشکل ایجاد کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دولتی در ایران قادر به تعطیل کردن فعالیت‌های هسته‌ای نیست، اضافه کرد: دولت آینده هم با شفاف‌سازی سعی می‌کند ابهامات را برطرف کند.

اسماعیلی تاکید کرد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیر قابل برگشت به گذشته است.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول