اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان قم خبر داد

بهره‌مندی 2400 یتیم قمی از خدمات کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قم از بهره‌مندی 2 هزار و 402 نفر از ایتام قمی از خدمات کمیته امداد خبر داد.

بهره‌مندی 2400 یتیم قمی از خدمات کمیته امداد

اکبر رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: 19 هزار و 710 خانوار و 5 هزار و 678 نفر دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 402 نفر ایتام زیر پوشش خدمات کمیته امداد شهرستان هستند که 12 هزار و 352 نفر از حامیان از این ایتام حمایت می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قم با بیان اینکه 28 هزار و 693 نفر بیمه شده از خدمات بیمه درمانی کمیته امداد استفاده می‌کنند گفت: 14 هزار و 245 نفر از وام خودکفایی بهره‌مند شدند و شغل برای آنها ایجاد شده است.

وی با اشاره به ارائه مشاوره‌های شغلی به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پایداری شغل، توجیه اقتصادی و توجه به حضور سرپرست در کنار خانواده از جمله اهداف ارائه مشاوره‌های شغلی است.

رشیدی ادامه داد: خانواده‌ها برای دریافت وام باید مشاغل خانگی ایجاد کنند تا در کنار خانواده باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعضای خانواده‌ بیکار باشند، در صورت داشتن مدارک مهارتی با هدف پیشگیری، تقویت و تحکیم روابط خانواده به آنها وام اعطا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قم با اشاره به سابقه 10 ساله فعالیت پزشک خانواده در کمیته امداد گفت: افراد در حوزه درمان به پزشک خانواده معرفی می‌شوند و سپس مراحل درمانی خانواده‌ها از طریق پزشک خانواده پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس بیمار در صورت نیاز به متخصص، بستری شدن و آزمایشات از طریق پزشک خانواده هدایت می‌شود.

رشیدی عنوان داشت: کمیته امداد در این حوزه تمام هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند و اگر مسیر درمانی خانواده‌ای به جز پزشک خانواده باشد، محدودیت برای تامین هزینه وجود دارد.

انتهای پیام/78003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول