اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبرداد

حمایت 12هزار حامی از ایتام کردستانی/ 75 درصد حامیان غیر بومی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت 12‌هزار حامی بومی و غیربومی از ایتام زیرپوشش این نهاد در این استان خبر داد.

حمایت 12هزار حامی از ایتام کردستانی/ 75 درصد حامیان غیر بومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با حامیان ایتام در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد کردستان از بیش از 6 هزار یتیم حمایت‌ می‌کند.

وی با بیان اینکه این ایتام در کنار حمایت‌های امداد از حمایت 12 هزار حامی بهره‌مند هستند تصریح کرد:‌ 75 درصد از حامیان ایتام کردستان غیربومی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: غیربومی بودن این حامیان موجب شده که ارتباط‌‌گیری با آنها به خاطر بعد مسافت با مشکلات و هزینه‌هایی روبه‌رو باشد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در خود استان ظرفیت برای جذب حامیان بومی وجود دارد گفت: در حال حاضر حامیانی در این استان داریم که حمایت 300 تا 400 یتیم را برعهده گرفته‌اند.

وی در ادامه به ارائه خدمات این نهاد به 200 هزار نفر به صورت مستمر و غیرمستمر در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 54 هزار خانوار نیازمند کردستانی به صورت مستمر و ماهیانه از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، کمیته امداد کردستان از 5 هزار خانوار نیز به صورت تک خدمتی و یا چند خدمتی حمایت می‌کند. موسی‌نژاد تصریح کرد: بیش از 32 هزار و 500 خانوار زیرپوشش را زنان سرپرست خانوار و 6 هزار و 500 نفر ایتام زیر 15 سال تشکیل می‌دهند.

موسی‌نژاد توانمندسازی این مددجویان را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال، تامین مسکن، توسعه بیمه‌های اجتماعی و رفع مشکلات تحصیلی از جمله برنامه‌های کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم استان کمیته امداد طی دو سال اخیر با ایجاد بیش از 17 هزار فرصت شغلی جزو دستگاه‌های برتر استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از شغل‌های ایجاد شده توسط کمیته امداد به عنوان پایدارترین شغل‌ها نام برد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارآفرینی و نظارت بر برنامه‌ها و شغل‌های ایجاد شده تا پایان پرداخت وام‌ها از جمله ساز و کارهای امداد در راستای ایجاد شغل‌های پایدار است.

موسی‌نژاد هدف‌گذاری امداد در زمینه اشتغال‌زایی در سال‌جاری را ایجاد 10 هزار فرصت شغلی عنوان و اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبارات و کمک بانک‌های عامل بتوانیم در این راستا همچون سال‌های گذشته موفق عمل کند.

وی در ادامه دستگیری از نیازمندان، اکرام ایتام، اطعام نیازمندان، طرح مفتاح‌الجنه را از جمله برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان عنوان کرد گفت: 93 هزار نفر از جامعه هدف این نهاد در سال گذشته در ماه رمضان سال گذشته به کمک دستگاه‌های مختلف و خیرین اطعام شدند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، هدف‌گذاری امسال این نهاد اطعام 110 هزار نیازمند است، که امیدواریم با کمک دستگاه‌ها و مردم خیر و نوع‌دوست بتوانیم شاهد تحقق آن باشیم.

موسی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه خدمات کمیته امداد بسیار گسترده است، گفت: معرفی این خدمات به اقشار مختلف جامعه زمینه‌سازی توسعه مشارکت‌های مردم می‌شود.

وی خواستار بیان نقاط ضعف امداد در حوزه اکرام ایتام از سوی حامیان شد و افزود: بیان نقاط ضعف از زبان حامیان با توجه به اینکه ارتباط دوسویه‌ای هم با امداد و ایتام دارند، می‌تواند در راستای رفع مشکلات تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: خدمت هر چه بهتر به ایتام مهم‌ترین اولویت و هدف ماست و در این راستا به همفکری حامیان نیازمند هستیم.

موسی‌نژاد در ادامه از برنامه‌ریزی کمیته امداد کردستان برای جذب 3 هزار حامی در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: به همین منظور 19 نفر از کارکنان امداد استان برای جذب حامی در تهران مستقر شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون 30 درصد از این مهم محقق شده و تلاش ما برای تحقق 100 درصدی جذب این حامیان در داخل و خارج از استان ادامه دارد.

انتهای پیام/79002/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول