اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

اجرای طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار در سطح استان اردبیل خبر داد.

اجرای طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در نشست معاونان امور اجتماعی بهزیستی شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: در این طرح 300 زن مورد توجه و غربالگری جسمی قرار گرفتند تا سلامت آنها بیش از گذشته مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی از پرداخت مستمری به خانواده‌های نیازمند به تعداد سه هزار و 400 خانوار خبر داد و تصریح کرد: بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی و شهری در دست اقدام است که یک‌هزار و 80 نفر در مناطق روستایی و 934 نفر در مناطق شهری از این خدمات استفاده می‌کنند.

احمدیان از ارائه خدمات به دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش خبر داد و خاطر نشان کرد: بهزیستی به بیش از 220 دانشجو و یک‌هزار و 250 نفر دانش‌آموز خدمات مختلف و حمایتی ارائه می‌کند.

این مسئول با اعلام اینکه 255 کودک از فرزندان بی‌سرپرست مورد حمایت و مراقبت قرار گرفته و حرکت خوب نگهداری از این کودکان نزد خانواده‌ها به عنوان فرزندخوانده عملیاتی شده است، اضافه کرد: اجرای طرح یک مرحله غذای گرم به کودکان برای کاهش فقر غذایی در مهدها انجام شده که در این زمینه بیش از یک‌هزار و 931 کودک تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تعداد کودکان برخوردار از فعالیت‌های مهد کودک شهری و روستایی را بیش از هفت هزار کودک اعلام کرد و ادامه داد: اجرای طرح تأمین بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین درآمدی در ثبت‌نام مهدها و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای دانش و مهارت مدیران و مربیان مهدهای کودک انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: ما شاهد ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، مشاوره‌ای، حقوقی و روان‌پزشکی به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی بودیم که در این زمینه شش هزار و 663 نفر خدمات دریافت کردند.

احمدیان از دایورت خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی به مرکز استان و پاسخگویی کارشناسان خبر داد و یادآور شد: با هدف کاهش آسیب طلاق در مشگین‌شهر شاهد راه‌اندازی مرکز کاهش طلاق به عنوان یک آسیب جدی بودیم.

وی از اجرای پایش کلیه پرونده‌های دولتی و غیردولتی و صدور دفترچه‌های خدمات درمانی مددجویان خبر داد و گفت: سعی شده است معافیت سربازان یکی از فرزندان ذکور و زنان سرپرست خانوار تأمین شود.

احمدیان از واگذاری امورات مددکاری و همچنین 260 واحد مهد کودک به کلینیک‌ها و مؤسسات خیریه و غیردولتی خبر داد و افزود: در سطح استان 22 گروه همیار با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود از بازتوانی و ایجاد اشتغال برای 351 نفر از زنان سرپرست خانوار و افراد نیازمند خبر داد و تصریح کرد: اولویت اصلی ما توانمندسازی خانواده‌ها در اشکال و قالب‌های مختلف و متنوع است تا از پوشش حمایتی خارج شوند.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول