اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک هیئت کارشناسی

آتش‌سوزی پارک ملی «بمو» بررسی می‌شود

یک هیئت کارشناسی موظف به بررسی علل آتش‌سوزی و نحوه عملکرد دستگاه‌ها در اطفای حریق پارک ملی «بمو» شد.

آتش‌سوزی پارک ملی «بمو» بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، فرماندار شیراز در جلسه ستاد بحران این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و گرمای بی‌سابقه شاهد آتش‌سوزی‌هایی در مناطق جنگلی و کوهستانی هستیم که نیاز است طرح جامع و منسجمی برای اطفای حریق به ویژه در اراضی ملی و محیط زیست تهیه و سازوکار آن همراه با شرح وظایف دستگاه‌های مختلف و تجهیزات مورد نیاز به روشنی دیده شود.

جواد زرین‌کلاه با بیان اینکه عدم طرح جامع اطفای حریق منابع طبیعی و محیط زیست باعث برخی ناهماهنگی‌ها و کندی کار با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع شده بود، خاطرنشان کرد: اداره محیط زیست شهرستان شیراز موظف است ظرف مدت 48 ساعت متن پیش‌نویس طرح جامع اطفای حریق محیط زیست را تهیه و برای ارسال به دیگر دستگاه‌ها و جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات به فرمانداری تحویل دهد.

رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز با تاکید بر اهمیت آموزش در مواقع آتش‌سوزی توسط محیط زیست برای دستگاه‌های مشارکت کننده در اجرای طرح، تصریح کرد: بخشداران در بخش‌های تابعه این شهرستان به عنوان مسئول مدیریت بحران بخش در زمان وقوع بحران زیر نظر فرمانداری معرفی می‌شوند و  موظفند تا پایان بحران در خط اول حضور داشته باشند و دیگر دستگاه‌ها نیز بر اساس قانون ملزم به همکاری هستند و در این راستا پشتیبانی نیز با اداره محیط زیست و منابع طبیعی است.

فرماندار شیراز در مورد علل آتش‌سوزی پارک ملی بمو و اطفای حریق با اشاره به تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع که اعلام می‌دارد، در مواقع آتش‌سوزی در جنگل تمام ماموران دولتی اعم از لشکری و کشوری و شهرداری‌ها که در نزدیک آن محل است در مقابل تقاضای جنگل‌بانی و یا بخشداری موظفند با تمام وسایل در امر آتش‌نشانی کمک کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این قانون همچنین تصریح شده که ماموران کشوری و شهرداری که در ایفای این وظیفه مسامحه و قصور کنند، بر حسب مورد طبق مقررات ماده 58 و 59 قانون استخدام کشور مجازات می‌شوند و در مورد ماموران لشکری تعقیب و مجازات آنان طبق مقررات و قوانین نظامی است.

وی اذعان داشت: کمیته کارشناسی موظف به بررسی علل آتش‌سوزی و نحوه عملکرد دستگاه‌ها در اطفای حریق پارک ملی بمو شد که نمایندگان دستگاه‌های نظامی ذ‌ی‌ربط، سازمان بازرسی کشور، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، منابع طبیعی، فرمانداری، و محیط زیست عضو این کمیته هستند.

انتهای پیام/2448/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول