اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از شب‌های احیا در مازندران گزارش می‌دهد

لیلة‌القدر؛ فرصتی برای بازگشت

نخستین شب سرنوشت‌ساز زندگی رقم خورد و دستان خالی مردم مازندران در شب لیلة‌القدر به سوی خدا دراز شد و از خداوند طلب مغفرت کردند.

لیلة‌القدر؛ فرصتی برای بازگشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، یکی از ایام در طول سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان، لیالی قدر است که قدر به معنای بهره‌برداری و شب تعیین سرنوشت برای انسان‌هاست.

 در شب لیلة‌القدر دستان خالی بسیار زیادی از تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زادگان استان مازندران به سوی پروردگار دراز شد و خوشا به حال کسی که خداوند فریاد الغوث‌اش را اجابت فرموده و او را بر خوان گسترده نجات‌یافتگان از آتش جهنم میهمان کرد.

 لیلة‌القدر شبی برتر از هزاران شب در نزد خداوند تصویر شده است و چه زیبا است حال کسانی که فریاد الغوث الغوث‌شان به سپیده صبح رهایی از آتش پیوند می‌خورد.

 در این شب انسان گرفتار آمده در بند گرفتاری‌ها این سه شب را شب رهایی از تاریکی‌هایی می‌داند که خداوند آن را برتر از هزار شب قرار داده و چه نیکو شب و چه نیکو فرمایشی است لیلة القدر من الف شهر.

 شب قدر فرصتی است تا چهره دل را با آب توبه بشوییم و پاک‌تر گردیم و به فطرت بی‌عیب خویش برگردیم.

 به مناسبت شب قدر میهمان مسافرانی شدیم که مقصدشان تقرب و نزدیکی به خدا بود.

 یکی از مکان‌هایی که در استان مازندران سرشار از معنویت بود و مسلمانان در آن دستان خالی خود را به علامت نیازمندی و طلب مغفرت به سوی خداوند دراز کردند و قرآن‌ها را بالای سر خود قرار دادند، بقعه امام زاده عباس (ع) ساری بود.

 علی فریدونی که در گوشه‌ای از امام زاده عباس (ع) ساری دست‌های خالی خود را به آسمان دراز کرد به خبرنگار فارس گفت: خداوند در لیالی قدر سرنوشت ما را براساس کردار و رفتارمان تعیین می‌کند و امیدواریم بتوانیم قدمی را برای رضای خدا برداریم و در این شب‌های قدر با شب زنده‌داری و دعا و عبادت به واقعیت نزدیک شویم.

 وی تصریح کرد: شب قدر گسترده‌ترین سفره رحمت و پرنعمت‌ترین مائده لطف خداوند است.

 این شهروند ساروی اظهار داشت: خداوند در این شب‌ها ملائکه را از عرش به فرش می‌فرستد تا بشارت دهند که توبه انسان‌ها مورد قبول درگاه خدا قرار می‌گیرد و در این شب‌ها به درهای رحمتش نزدیک‌تر شوند.

 جوانی را دیدم که قرآن را بر روی صورت خود گذاشت و جمله « الهی‌ العفو » را بر زبانش جاری می‌کند، از او درباره حس و حالش در این شب پرسیدم و وی گفت: رحمت خداوند در برابر هیچ رحمتی قابل قیاس نیست و خداوند شب قدر را شب بخشش برای بندگان قرار داده است و در این ماه و این شب‌ها است که قرآن نازل شده است.

 رضا قلیان تصریح کرد: از خداوند در این شب‌ها می‌خواهم که گناهانم را ببخشد.

 وی بیان کرد: شب قدر به معنای آشتی با خداوند است، زیرا ما با خدا فاصله گرفته‌ایم و باید تلاش کنیم با این آشتی به یک ارزش واقعی برسیم.

 فردی را دیدم که در گوشه‌ای به ضریح امامزاده عباس (ع) تکیه داد و بین خود و خدای خود خلوت کرده و در حالی که اشک از چشمانش جاری می‌شد، به آرامی کنارش نشستم.

 محمدجواد اسماعیلی که متوجه حضورم شد در پاسخ به سئوالم مبنی بر اینکه ارزش شب قدر با شب‌های دیگر چیست که در این شب به راز و نیاز خداوند پرداختی، اذعان کرد: در طول سال شب‌های قدر ارزش بالایی دارند، چراکه در این شب‌ها انسان با دعا کردن و برقراری ارتباطی بیشتر از همیشه با خالق خود می‌تواند در تعیین سرنوشت یک ساله خود تأثیر داشته باشد.

 این شهروند ساروی بیان کرد: حس خیلی عجیبی دارم و انگار فقط من هستم و خدای من در این گوشه امام زاده عباس (ع).

 اسماعیلی افزود: ملائکه‌ها در حال ثبت اعمال بندگان عاشقی هستند که مخلصانه آمده‌اند تا با خدا راز و نیاز کنند، دعا بخوانند و شب‌زنده‌داری کنند، باید از خداوند بخواهیم که به ما توفیق عطا کند و سعادت را نصیب ما گرداند.

 وی اظهار داشت: می‌خواهم همه درد و دل‌های یک عمر زندگی خود را با خداوند با ناله و گریه در میان بگذارم تا پروردگارم مرا به درگاه خود بپذیرد.

 علیرضا کریمی در مورد ارزش شب قدر گفت: شب قدر فرصتی گران‌بها برای از بین بردن بدی‌ها است و بهترین فرصت برای جایگزینی خوبی و محبت به جای نفرت و نیکی به جای ستم است، پس در این شب‌های عزیز باید محبت به والدین را افزون کرد و کمک به فقرا را فراموش نکنیم.

 وی متذکر شد: شب قدر بزرگ‌ترین، شریف‌ترین، پرارج‌ترین و پررمز و رازترینِ شب‌ها در چرخه زمان است و سخن گفتن درباره این شب مبارک، بسیار مشکل است.

 این شهروند ساروی با اشاره به اینکه هر کس بخواهد شب قدر را درک کند باید امام زمان خود را درک کند، گفت: فضیلت شب بیست و یکم نسبت به شب نوزدهم بیشتر است.

 لیلة القدر در بین مردم مازندران دارای معنویتی بسیار است به طوری که سه شب احیا برای مردم مازندران فرصتی مغتنم است تا با قرارگرفتن در مقابل حضرت حق ارزشمندی خود را محک زده و فریاد خلصنا من النار یا رب سر دهند.

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول