اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خبر داد

استقبال گسترده نیکوکاران از اجرای طرح شفا در قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از اجرای طرح شفا از صبح بیست و یکم ماه مبارک رمضان در قم خبر داد و گفت: این طرح مورد استقبال گسترده حامیان قرار گرفت.

استقبال گسترده نیکوکاران از اجرای طرح شفا در قم

عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: طرح شفا برای یافتن حامی برای بیماران خانواده‌های بی‌سرپرست و یا خانواده‌هایی که دچار ضعف مالی هستند اجرا می‌شود و از بیمارانی که دارای بیماری صعب‌العلاج و خاص هستند به صورت جدی حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح خیرین یک یا چند بیمار مددجوی کمیته امداد امام خمینی را که نمی‌توانند هزینه‌های سنگین درمان خود را بپردازند، حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: حامیان به ازای هر مددجویی که مورد حمایت خود قرار می‌دهند به صورت ماهانه 300 هزار ریال برای کمک به هزینه‌های درمانی بیمار می‌پردازند.

وی طرح شفا را مشابه طرح اکرام دانست و تصریح کرد: این طرح شباهت فراوانی به طرح اکرام ایتام دارد و خیرین در این طرح از یک یا چند بیمار حمایت مالی می‌کنند.

شناسایی 1400 بیمار صعب‌العلاج نیازمند

وی از شناسایی یک‌هزار و 400 بیمار نیازمند در قم خبر داد و گفت: بیمارانی مانند هموفیلی، دیالیز، سکته قلبی، سکته مغزی، زخم بستر و ... در این طرح شناسایی و شناسنامه‌دار شده و سپس به حامیان معرفی می‌شوند.

جلالی با اشاره به هزینه‌های یک بیمار دیالیزی اظهار داشت: چنین بیماری در ماه باید 10 تا 13 جلسه دیالیز شود و برای هر جلسه حدود یک میلیون ریال باید بپردازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: یک بیمار دیالیزی باید ماهیانه بیش از 10 میلیون ریال هزینه کند که هزینه‌های تردد و دارو نیز به این هزینه‌ها افزوده می‌شود.

توزیع  14 هزار سبد غذایی بین نیازمندان در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 14 هزار سبد غذایی به ارزش بیش از 700 میلیون تومان بین نیازمندان استان توزیع شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان این میزان به 20 هزار سبد برسد.

انتهای پیام/78005/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول