اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد

عدالت اسلامی، هیچ ‌کس را از حساب‌کشی معاف نمی‌کند

عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: در نظام اسلامی آقازاده فلانی و خانم‌زاده بهمانی از حساب‌کشی معاف نیست.

عدالت اسلامی، هیچ ‌کس را از حساب‌کشی معاف نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های مطالعاتی «ضیافت عدالت» مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز عصر امروز در تالار درمانگاه پوستچی واقع در میدان امام حسین (ستاد) با سخنرانی دبیر سابق این مجمع در شیراز و عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه، با موضوع «عدالتخواهی در سیره سیاسی حضرت زهرا (س)» برگزار شد.

سلمان کدیور مهم‌ترین عامل عدم شناخت اهل بیت (س) در جامعه را نگاه قشری و سطحی به سیره این بزرگان دانست و اظهار داشت: زندگی ائمه به ویژه حضرت زهرا (س) سراسر در حجاب قرار گرفته است و این کم‌کاری از منابر و علمای ما سرچشمه می‌گیرد که حقیقت زندگی آن حضرت را با نگاهی سطحی‌نگارانه رواج داده‌اند.

وی سپس به بررسی جامعه جاهلی پیش از اسلام پرداخت و اضافه کرد: جامعه‌ای که هر آنچه زشتی و کراهت و پستی است در آن فضیلت و افتخار محسوب می‌شود قرار است میزبان انقلاب پیامبری باشد که هدفش تمام کردن مکارم اخلاق بوده و در نگاه نخست چنین هدفی در این جامعه یک اتوپیا است.

کدیور ادامه داد: کار ویژه پیامبر (ص) برای تثبیت این مکارم، برپایی و تبلیغ عدالت بوده زیرا در جامعه‌ای که عدالت نیست، استقرار اخلاق و تزکیه نفس که هدف اسلام بوده محال به نظر می‌آید.

کدیور بیان کرد: هدف دیگر اسلام و عدالتخواهی، برپایی حکومت بر مبنای اخلاق و تهذیب نفس بوده تا در پرتو آنان، خداوند آن‌چنان که حق است پرستش شده و پیامبر (ص) برای پرستش معبود، باید انقلابی کند که شالوده‌اش بر عدالت و ساختارش بر اخلاق استوار باشد.

سردبیر سابق نشریه دانشجویی «مستضعفین» با اشاره به اینکه توده‌های مردم با رسول خدا دشمن نبوده و تنها سرمایه‌داران قریش ایشان را آزار می‌دادند، بیان کرد: پیامبر (ص) هیچ‌گاه با سنت‌هایی که هزاران سال در جامعه حجاز ریشه داشت مبارزه سلبی نمی‌کنند بلکه سنت‌های جامعه عرب را گرفته ظاهرش را اصلاح و محتوایش را انقلابی می‌کنند چرا که این پیامبر (ص) فقط منش سرمایه‌داری، تبعیض و شکاف طبقاتی را کامل نفی می‌کردند و آن را بر نمی‌تافتند زیرا تمام انقلاب‌های اسلامی تاریخ، توسط روح و منش سرمایه‌داری منزوی و نابود شده است.

وی در بیان مفهوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به مفهوم برپایی حکومتی است که مبنایش بر پایه توحید باشد به عبارت دیگر انقلاب اسلامی، انقلابی توحیدی است که بر شالوده عدالت برپا می‌شود و هنگامی که می‌گوییم کار ویژه اصلی جنبش عدالتخواه، پیگیری عدالت بوده به این معنا است که جنبش عدالتخواه نه فقط یک جریان دانشجویی مردمی بلکه جریانی سراسر و در عمق توحیدی بوده و باید گفت که عدالت برای ما به مفهوم کمونیستی با هدف ارضای شهوت و شکم نیست بلکه بهتر پرستیده شدن خداوند، هدف است.

این دانشجو تصریح کرد: هر کس در جمهوری اسلامی فساد کرد باید پاسخگو باشد نباید به این بهانه که او پست و مقامی دارد، آقازاده فلانی و خانم‌زاده بهمانی است از حساب‌کشی معاف شود، نباید این حصارها را دور افراد بکشیم و آنها را محفوظ کنیم .

کدیور در پایان با اشاره به کشتارها در سرزمین‌های فلسطین، عراق، بحرین و مصر، افزود: آنها مسئول این خون‌ها هستند و ما نیز اگر در قبال انحرافاتی که در انقلاب اسلامی رخ می‌دهد سکوت کنیم، به گفته زهرا (س) مسئول خون‌هایی خواهیم بود که در آینده ریخته می‌شود همین‌طور اگر خاری کف پای مستضعفی در شاخ آفریقا برود خداوند از ما حساب می‌کشد برای همین است که می‌گوییم عدالتخواهی مبارزه با انحراف در انقلاب، مبارزه با غاصبان و گردن کلفتان و از خدا بی‌خبران است.

انتهای پیام/2448/ق/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول