اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در غرب کشور صورت می‌گیرد:

افتتاح انستیتوی بازی‌سازی رایانه‌ای در همدان

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان همدان از افتتاح انستیتوی بازی‌سازی رایانه‌ای در همدان خبر داد.

افتتاح انستیتوی بازی‌سازی رایانه‌ای در همدان

فرهاد صدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با تلاش فراوان برای تحقق اهداف شبکه ملی فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فراهم کردن فضای مناسب اینترنتی و بازی‌های سالم و مناسب برای اقشار مختلف اجتماع، این مجتمع اقدام به افتتاح انستیتوی بازی‌سازی رایانه‌ای کرده است.

وی افزود: این مجتمع در بخش‌های مختلف گیم نت، آموزشگاه کامپیوتر، کافی نت و کلینیک آی‌تی به عموم مردم همدان خدمات ارائه می‌کند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان همدان افزود: دوره‌های آموزش بازی سازی رایانه‌ای از مبتدی تا حرفه‌ای برای نخستین بار در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این انستیتو فعالیت‌های خود را در زمینه ساخت و تولید بازی‌های دو بعدی و سه بعدی با محوریت اسلامی- ایرانی شروع کرده، گفت: این مرکز با استفاده از فناوری‌های روز دنیا توان ساخت بازی‌هایی را برای تمام سنین در تمامی سبک‌ها دارد.

صدری به هدف از این اقدام اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امروزه بخش بسیار زیادی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را کامپیوتر و بازی‌های آن پر می‌کند، لذا بازی‌های ایرانی و اسلامی در راستای نهادینه کردن این فرهنگ غنی در زمان اوقات فراغت بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

وی در خصوص معرفی بازی‌های رایانه‌ای مخرب و پیامد‌های آن گفت: در این بازی‌ها خشونت‌های بسیار شدید، نمایش خونریزی، کشتار، بد لحنی و ترویج بی‌بندوباری و حذف خالق هستی از زندگی و اهانت به کشورهای اسلامی و مسلمان به نمایش در می‌آید.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان همدان به آسیب‌های روانی این بازی‌های مخرب اشاره کرد و ابراز داشت: آثار مخرب بازی‌های رایانه‌ای منفی بسیار زیاد است که از جمله آسیب‌های روانی آن می‌توان به افزایش پرخاشگری در کودکان، افت تحصیلی، متزلزل شدن روابط خانواده، منزوی کردن کودکان و نوجوانان و همچنین تنبل شدن ذهن آنها اشاره کرد.

صدری به معرفی چند بازی خوب ایرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: عصر پادشاهان، نبرد خیبر، گرشاسب و کوهنورد از بازی‌های خوب و مفرح برای کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی خدمات قابل ارائه در مجتمع دیجیتال شهید آوینی را برشمرد و ابراز داشت: ارائه نرم افزارهای رایانه‌ای، ابزارهای پیشرفته تولید رسانه‌های دیجیتال، اینترنت پاک، بخش آموزش، کارگاه تخصصی تولید رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای، محتوای همراه از خدمات قابل ارائه در این مجتمع است.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان همدان با بیان اینکه والدین بهترین ناظر برای فرزندان در سطوح مختلف سنی هستند، یادآور شد: باید به تمام جوانب بازی‌های رایانه‌ای نامناسب، بسیار توجه کرد چرا که بدون تردید نمایش خشونت و بی بندوباری در پیش چشم کودکان و نوجوانان می‌تواند فاجعه آمیز باشد و راه و روش و نگرش آنها را به زندگی تغییر دهد.

انتهای پیام/89024/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول