اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب جدید پارلمان محلی مشگین‌شهر:

استخدام بی‌رویه در شهرداری سیستم را ناکار‌آمد کرده است

منتخب دور چهارم شورای شهر مشگین‌شهر گفت: استخدام‌های بی‌رویه چند سال اخیر در داخل شهرداری موجب شده است که سیستمی ناکار آمد و غیر بازده را شاهد باشیم.

استخدام بی‌رویه در شهرداری سیستم را ناکار‌آمد کرده است

رسول فانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان این‌که یکی از معضلات موجود در شهر توسعه و نحوه توسعه است، اظهار داشت: متاسفانه تمرکز‌گرایی در شرایط فعلی بزرگترین آفت توسعه شهری است که وجود بانک‌ها و برخی مراکز تجاری در هسته اصلی شهر منجر به تمرکز جمعیتی و همچنین به‌وجود آمدن ترافیک‌های سنگین می‌شود.

وی عنوان کرد: برای حل مسئله ترافیک، برنامه‌هایی در نظر داریم که در بلند مدت به آن جامه عمل خواهیم پوشاند برنامه‌ای که شاید هر شهروندی با آن مواجه شود آن را سخت قلمداد می‌کند اما بالاخره باید توجه کرد که کارهای سخت را انسان‌ها انجام می‌دهند.

منتخب جدید پارلمان محلی مشگین‌شهر افزود: بنده معتقدم گشایش خیابان‌های جدید و موازی با خیابان اصلی نه تنها موجب روانی ترافیک و مسیر‌یابی آسان برای مسافران خواهد شد بلکه موجب بهبود یافتن بافت فرسوده خواهد شد.

فانی ادامه داد: متاسفانه مدیریت سنتی در اداره شهرداری حاکم است به طوری که برای انجام کارها بدون در نظر گرفتن برخی مسائل مدیریتی اقدام می‌شود که این نوع فعالیت‌ها در برخی مواقع با موفقیت همراه نیست.

وی تصریح کرد: ما باید بر اساس قواعد حاکم بر اصل مدیریت برای آغاز کارها ابتدا با ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع نیازسنجی و بعد امکان‌سنجی کنیم چراکه باید ببینیم واقعاً توان انجام کار را بر اساس داشته‌هایمان داریم یا خیر.

تبیین چشم‌انداز چهار ساله در اولویت کاری شهرداری

این منتخب شورا یادآور شد: تاکنون تمامی کارهای انجام شده بدون برنامه‌ریزی مناسب و صرفاً طبق آزمون و خطا انجام شده است که پل 7 تیر نمونه‌ای از این موضوع است.

فانی اظهار داشت: اگر این چشم‌انداز چهار ساله به صورت برنامه استراتژیکی و در دراز مدت تعریف شود قابل قبول خواهد بود و شورای جدید موظف است برنامه شورای قبلی را در صورت توسعه بخش بودن ادامه دهد برای این مجموعه یک افق دیدی ارائه می‌شود و آنان می‌توانند بدون دغدغه نسبت به انجام آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد که ادعا می‌کنیم ترکیب شورای جدید بسیار خوب است این خوب بودن باید توسط مردم نیز احساس شود به طوری که اگر در اعضای جدید تغییری احساس نشود هیچ فرقی با شوراهای قبلی نخواهیم داشت و در نتیجه اتفاقات تلخ گذشته بار دیگر تکرار خواهد شد.

منتخب جدید پارلمان محلی مشگین‌شهر به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: خوشبختانه در بین شش نفر منتخب جدید همگرایی خوبی وجود دارد و هر چه این همگرایی در بین 9 نفر بیشتر باشد تصمیم‌گیری‌های خوبی در مورد مسائل شهری گرفته خواهد شد به طوری که فرایند و بازده این همفکری‌ها به نفع عموم و حتی خود اعضا نیز خواهد بود.

شهرداری پارک محله احداث کند

فانی اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌های کاری احداث پارک محلات در محله‌های مختلف شهرستان مشگین‌شهر خواهد بود به طوری که با در نظر گرفتن زمینی در اندازه یک منزل مسکونی در هر محله و ایجاد فضای سبز و تجهیزات و برخی مبلمان‌های لازم توسط شهرداری در این پارک‌ها موجب خواهد شد افراد محله‌هایی که به صورت ناخواسته به سطح شهر سرازیر می‌شوند اوقات فراغت خود را در محله‌های خود سپری کنند و این طرحی است که در تمامی دنیا اجرا شده است، طرحی که عملی شدن آن خرد جمعی را می‌طلبد.

استخدام‌های اخیر در شهرداری بی‌رویه بوده است

وی تاکید کرد: بحثی که شهرداری از آن رنج می‌برد، نبود در آمد مستمر است به طوری که این معضل موجب شده است که طی این مدت شهرداری دست به فروش مستغلات زیادی بزند در حالی که بر اساس قانون، شهرداری حق دارد پنج تا 10 درصد مستغلات را به فروش برساند.

منتخب جدید پارلمان محلی مشگین‌شهر با تاکید بر این‌که استخدام‌های بی‌رویه اخیر در شهرداری موجب شده است که سیستمی ناکار‌آمد به‌وجود آید، افزود: به جرات می‌توان گفت با یک سوم کادر موجود می‌توان شهرداری را اداره کرد.

فردی از شورا برای شهردار شدن مطرح نیست

فانی با اشاره به وظایف اصلی شورا در تعیین و انتخاب شهردار گفت: این‌که این روزها از ما سئوال می‌پرسند عملکرد شهردار فعلی خوب بوده است یا خیر، من جواب و قضاوت آن را به مردم واگذار می‌کنم چراکه معتقدم در این زمان، تعریف و تمجید یا انتقاد از عملکرد شهرداری کفه ترازو را به نفع شخصی سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان این‌که مطمئناً هر شخصی با ورود به یک جمع دارای یک کابینه‌ای خاص است، عنوان کرد: اگر کسی باشد که لایق‌تر از شهردار فعلی باشد وارد کردن آن به مجموعه شهرداری گامی مثبت و حرکتی رو به جلو است.

این عضو جدید پارلمان محلی یادآور شد: اگر در انتخاب شهردار به طوری نامطلوب اقدام کنیم سبب خواهد شد که همین منتخب اشتباهاتی داشته باشد اشتباهاتی که علاوه بر عموم مردم، دامن شورا را خواهد گرفت بنابراین شهردار اگر از ابتدای کار خود تا انتهای آن با اعضای شورا هماهنگ باشد و طبق مصوبات فعالیت کند، حتماً موفق خواهد شد.

فانی اظهار داشت: برای انتخاب شهردار هر 9 نفر عضو شورا باید تصمیم گیرنده باشند و این در حالی است که هر 9 نفر شخصی را مد‌نظر خود دارند و باید این موضوع بررسی شود که چه کسی برای شهرداری مناسب است.

وی تصریح کرد: ما در تصمیم‌گیری‌هایمان سه گزینه عملکردی را مد‌نظر قرار می‌دهیم که آیا شهردار فعلی ابقا می‌شود، می رود، یا تا انتخاب یک شخص سرپرستی از خود اداره منصوب می‌شود.

منتخب جدید پارلمان محلی مشگین‌شهر در پایان گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین با اشاره به شایعات مطرح شده در سطح شهر مبنی بر این‌که قرار است یکی از اعضای شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شود، اظهار داشت: تا به اکنون بنده احساس نکردم که کسی از جمع شورا به عنوان شهردار مطرح شود اما اگر فردی در داخل شورا باشد که لیاقت این پست را داشته باشد انتخابش برای شهرداری هیچ اشکالی ندارد.

انتهای پیام/62007/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول