اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

فارس گزارش می‌دهد

سرنوشت غم‌انگیز مسجد حضرت زهرا(س) در مدینه+تصاویر

در اثنای جنگ خندق، حضرت فاطمه(س) برای پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) غذا تهیه می‌کردند؛ بعدها در آن محل مسجدی به نام حضرت بنا شد که البته ‌این روزها سرنوشت غم‌انگیزی دارد.

سرنوشت غم‌انگیز مسجد حضرت زهرا(س) در مدینه+تصاویر

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از مکان‌هایی که در زیارت دوره توسط زائران مدینه منوره مورد بازدید و زیارت قرار می‌گیرد، مساجد سبعه است که تاریخچه این مساجد به صدر اسلام و ماجرای جنگ خندق در سال پنجم هجری باز می‌گردد.

مساجد سبعه که در شمال غربی شهر مدینه در رشته کوهی به نام «سلع» قرار دارد، یادآور پیشنهاد مدبرانه سلمان فارسی است که با پیشنهاد او خندقی با طول تقریبی 10 کیلومتر و عرضی نزدیک به پنج متر ایجاد شد تا زمینه شکست سپاه کفر را فراهم آورد.

به مناسبت گرامیداشت این واقعه بزرگ تاریخ اسلام که روزگاری محل استقرار سپاه اسلام بود، مساجدی با نام‌های مسجد فتح، مسجد سلمان، مسجد علی(ع)، مسجد فاطمه(س)، مسجد ابوبکر و مسجد عمر ساخته شد که همراه با مسجد ذو قبلتین به نام مساجد سبعه مشهور هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون برخی از مساجد سبعه در آستانه تخریب هستند و برخی دیگر مدت‌های مدیدی است که در‌های آن بر روی زائران بسته شده، یکی از مساجد مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) است که در مغرب مسجد علی(ع) قرار دارد.

مسجد حضرت زهرا(س) که مسجدی کوچک و بدون سقف بوده است، حضرت فاطمه(س) هنگام جنگ خندق در این مکان برای پدر و همسرش امام علی(ع) غذا و نان تهیه می‌کرد، این مسجد پایین‌ترین مساجد این منطقه و کنار خیابان اصلی قرار دارد و متأسفانه چند سالی است که در آن را با بلوک‌های سیمانی مسدود کرده‌اند.

دردناک‌تر اینکه هنگامی که جمعیت زائران شیعه پشت این مسجد زیاد می‌شود، حتی اجازه نماز خواندن هم به آن‌ها داده نمی‌شود.

در ادامه تصاویری از این مسجد مقدس را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول