اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

جمع‌آوری فطریه در 800 مسجد کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان از جمع‌آوری زکات فطریه و هدایای ماه رمضان مردم در 800 مسجد استان خبر داد.

جمع‌آوری فطریه در 800 مسجد کردستان

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد: براساس قانون مصوب زکات در مجلس شورای اسلامی، متولی جمع‌آوری زکات؛ شورای زکات بوده و همه موسسات و نهادهایی که بخواهند در این راستا فعالیتی داشته باشند باید تائید صلاحیت این شورا را داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: برهمین اساس با افراد سودجویی که بخواهند بدون مجوز این شورا در مساجد و یا مصلاها و سایر اماکن در بحث جمع‌آوری زکات فعالیتی داشته باشند از سوی نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: به منظور جمع‌آوری فطریه مردم 800 مسجد با هماهنگی شورای زکات در بحث جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان فعال شده و صندوق‌های امداد در آنها مستقر شده است.

به گفته وی، به منظور سهولت در کار مردم؛ چندین پایگاه جمع‌آوری فطره نیز در اماکن پرتردد شهر نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با تاکید براینکه کمیته امداد کوچکترین دخل و تصرفی در بحث هزینه‌کرد زکات فطریه در سطح استان ندارد، گفت: زکات فطریه توسط مردم با نظارت هیئت امنا و معتمدین مساجد جمع‌آوری و در بین نیازمندان همان محله توزیع می‌شود.

موسی‌نژاد با اشاره به جمع‌آوری یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان زکات فطریه در جشن رمضان سال گذشته گفت: با توجه به مبلغ تعیین شده در بحث سرانه پرداخت زکات پیش‌بینی می‌کنیم امسال رشد قابل توجهی در بحث جمع‌آوری زکات نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی در ادامه از مردم استان کردستان به عنوان مردمانی نوع‌دوست و متدین نام برد و گفت: مردم این استان در بحث کمک به نیازمندان به ویژه پرداخت زکات همواره جزو استان‌های برتر کشور بوده‌ است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان گفت: در سال گذشته 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

وی میزان زکات جمع‌آوری شده در سال جاری را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌ها مکرر شورای زکات استان در بحث جمع‌آوری زکات توانسته‌ایم 80 درصد از پیش‌بینی را محقق کنیم.

انتهای پیام/79002/30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول