اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالیانه

40 میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری تکثیر می‎شود

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تکثیر سالیانه 40 میلیون قطعه بچه ماهی در این استان خبر داد.

40 میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری تکثیر می‎شود

اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 18 هزار و 300 تن ماهی قزل آلا در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی افزود: پیش بینی می‎شود میزان تولیدات ماهی در این استان در سال‌جاری به 20 هزار تن افزایش یابد.

پیرعلی با اشاره به رتبه نخست استان در کشور در زمینه تولید و پرورش ماهی قزل آلا، گفت: شرایط آب و هوایی مناسب استان، دمای پایین و خنکی آب موجب شده است تا عمده تولید ماهی استان از نوع ماهیان سردآبی باشد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر 350 مزرعه پرورش ماهی در استان مشغول به فعالیت هستند، همچنین مجوز بیش از 350 مزرعه پرورش ماهی دیگر نیز صادر شده است که در حال پیگیری و ساخت هستند.

وی از محدودیت صدور مجوز پرورش ماهی در استان خبر داد و گفت: سالانه به طور متوسط 20 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی ارزان قیمت در راستای ساخت و ساز مزارع پرورش ماهی، کمک به تولید در راستای خرید نهاده‌ها و بچه ماهی به صاحبان شیلات پرداخت می‎شود.

پیرعلی به تکثیر سالیانه 40 میلیون قطعه بچه ماهی در استان اشاره کرد و گفت: در استان چهار کارخانه تولید خوراک آبزیان فعال است که بیش از 60 درصد از حجم خوراک آبزیان کشور را تأمین می‌کنند.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: پرورش ماهی در استان صنعت بسیار پویایی است که سالانه بیش از 120 میلیارد تومان ارزآوری دارد.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت در استان، گفت: عدم استفاده از کارشناس در مزارع، تراکم بالای پرورش ماهی در مزارع با توجه به مشکلات کم آبی، عدم رعایت اصول بهداشتی و مصرف دارو بدون نسخه از مهم‌ترین مشکلات این بخش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/68009/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول