اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

1300 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان، یک هزار و 300 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

1300 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، رضا نجفی در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارندگی‌های سیل آسای اخیر به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زاهدان، خاش، سیب و سوران، نیکشهر، مهرستان، قصرقند و سرباز خساراتی وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اکیپ‌های برآورد خسارت به مناطق سیل‌زده اعزام و تاکنون برآورد اولیه آنان از میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی یک هزار و 300 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی خسارت به بخش کشاورزی را شامل تلف شدن 2150 راس دام سبک و 20 راس دام سنگین، تخریب 25 باب جایگاه دام، 410 رشته قنات، 98 حلقه چاه و چاهک، 37 کیلومتر کانال آبیاری عمومی، 45 کیلومتر لوله انتقال آب ، خسارت 30 درصدی به 9 هزار هکتار محصول باغات خرما و 2 هزار هکتار محصول پسته و 600 هکتار سایر میوه‌ها، تخریب 750 هکتار از باغات میوه و همچنین خسارت به 3 هزار و 200 هکتار از محصولات زراعی مزارع علوفه و برنج اعلام کرد.

نجفی اذعان داشت: با توجه به بیمه بودن محصولات باغی خصوصاً خرما، پس از برآورد کامل خسارت نسبت به پرداخت غرامت از صندوق بیمه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/75005/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول