اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

همدان میزبان چهاردهمین گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر

مدیرعامل سنگرسازان بی‌سنگر استان همدان از برگزاری چهاردهمین گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر در 24 مرداد ماه در استان همدان خبر داد.

همدان میزبان چهاردهمین گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر

محمدعلی حیدری دلگرم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حضرت امام خمینی(ره) نهادی با عنوان جهاد سازندگی را بنیانگذاری کردند.

وی افزود: این نهاد بعد از شکل‌گیری به مدت 19 ماه در راستای آبادانی روستاها فعالیت داشت و با آغاز جنگ نیز با جذب نیروهای متخصص از بین مردم حضور مؤثری در جبهه‌های جنگ داشت.

مدیرعامل سنگرسازان بی‌سنگر استان همدان تصریح کرد: این نیروهای متخصص با عنوان جهادگران یا پشتیبانی مهندسی جنگ معروف شدند که در خط مقدم جبهه با ایجاد خاکریز، کانال، باز کردن راه‌ها و... فعالیت داشتند و سعی می‌کردند با ابتکارات و خلاقیت‌های خود هر جا خلأیی وجود داشت پر کنند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا چنین نهادی وجود ندارد، بیان داشت: جهاد سازندگی به دلیل اینکه از بطن مردم برخاسته بود و کار آن شورایی بود موفقیت‌های بسیاری کسب کرد.

حیدری‌دلگرم ابراز داشت: در حال حاضر نیز این جهادگران که به تعبیر امام راحل سنگرسازان بی‌سنگر نامیده شدند بدون مقام و درجه در سطح جامعه فعالیت دارند.

به گفته وی هر ساله گردهمایی با حضور سنگرسازان بی‌سنگر برگزار می‌شود که چهاردهمین گردهمایی امسال در استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سنگرسازان بی‌سنگر استان همدان با اشاره به برگزاری این گردهمایی در تاریخ 23 و 24 مرداد ماه گفت: امروز بازدید از باغ‌موزه دفاع مقدس را در برنامه داریم و فردا نیز گردهمایی با حضور مدیرعاملان کانون سنگرسازان بی‌سنگر سراسر کشور به مناسبت سالگرد شهدای جهادسازندگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به 3 هزار و 700 شهید از سنگرسازان بی‌سنگر ادامه داد: استان همدان حدود 100 شهید در این راستا تقدیم انقلاب کرده است.

حیدری‌دلگرم اضافه کرد: سنگرسازان بی‌سنگر دارای 48 گردان، 12 تیپ و پنج لشگر در زمان دفاع مقدس بود که هیچ یک نظامی نبودند.

وی با بیان اینکه جوانان ما می‌توانند از ابتکار و خلاقیت سنگرسازان بی‌سنگر بهره ببرند، افزود: بزرگ‌ترین پیام سنگرسازان بی‌سنگر این است که با حداقل‌ها ولی با اعتقاد به خدا می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و روی پای خود ایستاد.

مدیرعامل سنگرسازان بی‌سنگر استان همدان در پایان سنگرسازان بی‌سنگر را تابع سازمانی ندانست و گفت: ما تابع آرمان و هدف انقلاب هستیم.

انتهای پیام/89006/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول