اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

افراد فاقد تمکن مالی با 26 هزار تومان بیمه سلامت می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: افراد فاقد تمکن مالی تنها با 26 هزار تومان از تمام مزایای بیمه خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

افراد فاقد تمکن مالی با 26 هزار تومان بیمه سلامت می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یحیی صالح طبری صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران به مناسب تاسیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان اظهار داشت: در بیمه سلامت ایران به دنبال این هستیم که همه صندوق‌های بیمه‌ای یک‌پارچه شوند.

وی ادامه داد: با اجرای شدن بیمه سلامت ایرانیان همه افراد جامعه زیر پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند و رنج مریض‌داری در کشور به صفر می‌رسد و امکان ارائه خدمات شایسته‌ بیمه در کشور فراهم می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران در ادامه تعداد بیمه‌شدگان خدمات درمانی استان مازندران را یک میلیون و 750 هزار نفر اعلام کرد و گفت: افراد زیر پوشش این سازمان در دو بخش روستایی و شهری خدمات می‌گیرند و بقیه جمعیت مازندران از سایر صندوق‌های بیمه‌ای خدمات می‌گیرند و حدود 150 تا 200 هزار مازندرانی زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

وی در ادامه به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری در مازندران اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح بیش از 70 هزار نفر تحت حمایت صندوق بیمه حمایت ایرانیان قرار گرفتند.

صالح طبری درباره نحوه زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه در صندوق بیمه ایرانیان گفت: هر فرد فاقد بیمه در مازندران می‌تواند با پرداخت 50 درصد سهم بیمه درمانی زیر پوشش این بیمه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 50 درصد سرانه بیمه درمان را دولت و 50 درصد دیگر توسط شخص بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.

این مسئول در ادامه یادآور شد: افرادی که توانایی پرداخت 50 درصد سهم بیمه‌گذرا را نیز ندارند می‌توانند با تاییدیه از مراکز دارای صلاحیت اعم از بهزیستی، کمیته امداد و سایر ارگان‌های مورد تایید قانون از تخفیف 35 درصدی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: افراد فاقد تمکن مالی تنها با 26 هزار تومان از تمام مزایای بیمه خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه به برخی مشکلات بیماران خاص در مازندران اشاره کرد و گفت: در صورتی که خدمات بهداشتی به سمت سلامت‌محور باشد امکان افزایش تعداد بیماران خاص بسیار محدود می‌شود.

وی ادامه داد: سلامت‌محور شدن خدمات پزشکی در استان مازندران تنها با اجرای طرح پزشک خانواده شهری و ایجاد پرونده سلامت الکترونیکی امکان‌پذیر می‌شود.

صالح طبری در ادامه تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا طرح پزشک خانواده شهری در مازندران به خوبی اجرایی شود و از همه مردم دعوت می‌کنیم که  برای پیگیری مشکلات پزشکی از کانال پزشک خانواده وارد شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم هزینه‌های درمانی که پرداخت می‌کنند 70 به 30 است که با اقدامات به موقع این قضیه برعکس و حتی با اجرای شدن کامل طرح پزشک خانواده ممکن است به صفر نیز برسد.

این مسئول در ادامه درباره وضعیت پرداخت‌ها در پزشک خانواده شهری به پزشکان حاضر در این طرح گفت: پرداختی ما به پزشکان به روز شد و به محض تایید عملکرد پزشک توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران حقوق پزشکان پرداخت می‌شود.

صالح طبری در پایان از پیگیری سازمان بیمه خدمات درمانی مازندران برای اجرایی‌شدن پرونده سلامت در مازندران خبر داد و گفت: پزشکان در اجرای طرح موظف‌شدن که نسبت به تکمیل پرونده سلامت افراد اقدام کنند و هر پزشک برای دریافت حقوق خود ماهانه باید 150 پرونده سلامت افراد را در اختیار بیمه قرار دهد.

انتهای پیام/86004/ر40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول