اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی

بازرسی یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بغداد

وزارت حمل و نقل عراق از بازرسی یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بغداد، خبر داد.

بازرسی یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بغداد

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه جمهوری اسلامی امروز شنبه 26/05/92 در قسمت جهت اطلاع خود نوشت: وزارت حمل و نقل عراق از بازرسی یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بغداد، خبر داد. به گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولان عراقی چهارشنبه شب از یک فروند هواپیمای ایران که عازم سوریه بود، خواستند تا در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آید وتفتیش شود.در بیانیه وزارت حمل و نقل عراق آمده است هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه از جمله دارو وغذا بود و پس از بازرسی، اجازه پرواز در مسیر فرودگاه دمشق به این هواپیما داده شد.

مسئولان خطوط هوایی عراق پیش از این، هواپیماهای ایرانی در حال پرواز به سوریه رانیز برای تفتیش و بازرسی به فرود در فرودگاه بغداد مجبور کرده بودند اما در آنان کالاهای ممنوعه مشاهده نشده بود. آمریکا ادعا می‌کند جمهوری اسلامی ایران از آسمان عراق برای سوریه سلاح ارسال می‌کند در حالی که خود آمریکا به همراه دیگر کشورها از جمله ترکیه و عربستان برای تروریست‌ها در سوریه سلاح ارسال می‌کنند و حتی تروریست‌ها را در خاک ترکیه و اردن آموزش می‌دهند.

اعتراض وزرای دولت دهم به خانه نشینی دکتر احمدی نژاد

* وزیر سابق دادگستری از حضور تعدادی از وزرا در خانه رئیس‌جمهور وقت برای پایان دادن به خانه‌نشینی 11 روزه وی در سال 89 خبر داد. سید مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با فارس، گفت: در مورد خانه‌‌نشینی رئیس‌جمهور وقت باید بگویم که تعداد قابل توجهی از وزرا نسبت به این اتفاق موضع داشته‌اند. وی افزود: برخی از وزرا باحضور در منزل احمدی‌نژاد خواستار پایان دادن به خانه‌نشینی شدند و بعضی از وزرا نیز تا مرز استعفا پیش رفتند.

خنثی شدن توطئه ی گروه داک

* محمود علی چهره گانی، تجزیه‌طلب ایرانی که با پرواز فرانکفورت - باکو به فرودگاه حیدر علی اف وارد شده بود، توسط مسئولین فرودگاه باکو باهمان پرواز از فرودگاه اخراج شد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آپا" از باکو، تعدادی از عناصر قومگرا از جمله "صابر رستم خانلی"رئیس گروهک به اصطلاح کنگره آذربایجانی‌های جهان (موسوم به داک)، برای استقبال چهره‌گانی در فرودگاه باکو، در آن محل حاضر شده بودند.

گروهک‌های قومگرا ازجمله داک طی ماه‌های اخیر با برگزاری نشست‌ها و به خصوص تدارک سفر چهره‌گانی به باکو تلاش کردند به مناسبات دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان ضربه بزنند. برنامه‌ریزی و تشویق محمود علی چهره ‌گانی برای سفر به جمهوری آذربایجان هم‌زمان با برگزاری نشست سران کشورهای ترک زبان در باکو یکی از برنامه‌های تنش‌زای این گروهک‌ها بود که با اقدام مناسب دولت باکو خنثی شد. محمود علی چهره‌گانی که خود را رئیس گروهک به اصطلاح بیداری آذربایجان جنوبی می‌نامد پیش از این در سال 1385 نیزاز فرودگاه باکو اخراج شده بود.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول