اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آزادگان؛ مردانی آهنین با اراده‌ای پولادین

آزادگان با ایمان راسخ و با تمام فشارهای جسمی و روحی در برابر دشمنان ایستادند و با سینه‌هایی فراخ‌تر از اقیانوس از همه جا و همه‌کس بریده و به خدا پیوسته بودند.

آزادگان؛ مردانی آهنین با اراده‌ای پولادین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ایستادگی و مقاومت پیروزمندانه آزادگان سرافراز در طول سال‌های سخت اسارت، ملت ایران را از جنگ هشت ساله سربلند بیرون آورد و بازگشت پیروزمندانه آنان به میهن اسلامی حادثه‌ای است که خداوند آن را رقم زد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: آن چیزی که به صورت عام از اسارت برداشت می‌شود و در طول تاریخ در جنگ‌های متعدد در دنیا اتفاق افتاده این است که اسیر از نظر جسمی در بند طرف غالب است و از نظر روحی، روانی و فرهنگی در درازمدت تحت اسارت قرار می‌گیرد.

رضا اسفندیاری می‌افزاید: آزادگان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول تاریخ دفاع مقدس نه تنها در بند رژیم بعثی نبودند بلکه با نیروی ایمان و اعتقاد به شهادت و از جان خودگذشتگی از نظر روحی و روانی تحت تاثیر اسارت قرار نگرفتند و زندان‌بانان و نگهبانان عراقی را به اسارت خود درآوردند.

وی ادامه می‌دهد: صبر، ایستادگی، پایمردی و استقامت آزادگان سبب شد که به عنوان الگوهای صبر و استقامت در سطح دنیا مطرح و معرفی شوند.

این مسئول تصریح می‌کند: آزادگان در برابر شکنجه‌ها، فشارها و سختی‌ها دم بر نمی‌آوردند و با تحمل و استقامت و ایستادگی در برابر آزارها و شکنجه‌های رژیم بعثی، آنان را وادار به ترک شکنجه و انتخاب رفتارهای مناسب می‌کردند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک خاطرنشان می‌کند: آزادگان باید با بازگو کردن خاطرات دوران اسارت و انتقال فرهنگ ایثارگری، صبر و استقامت به جوانان، برترین الگو باشند گرچه جوانان حقیقتا قدرشناس شهدا و آزادگان و ایثارگران هستند و به عنوان الگو تأسی می‌کنند.

لازم به ذکر است که آزادگان در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندند، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملّت خود در برابر دشمن شدند.

اسفندیاری اضافه می‌کند: آزادگان با استفاده و ارتزاق از ظرفیت‌های معنوی و اعتقادی‌شان در برابر دشمن کم نیاوردند و جانانه و مردانه تا آخر اسارت ایستادگی کردند.

وی بیان می‌کند: آزادگان کسانی بودند که ایمان، فرهنگ و اعتقادشان به آنان اجازه نداد نیروهای بعثی عراق بر آنان تسلط و سیطره یابند گرچه از نظر فیزیکی برخوردها و شکنجه‌های فراوانی را به جان می‌خریدند و به ضررشان تمام می‌شد.

سرور آزادگان فرهنگ تسلط بر بعثی‌ها را نهادینه کرد

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک اظهار می‌دارد: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد این فرهنگ را در بین اسرا نهادینه کرد که باید با یک کیاست، سیاست و تدبیر به کار برد و به مرور زمان و به صورت خزنده بر بعثی‌ها تسلط یافت که این امر سبب شد از تلفات آزادگان در اردوگاه‌ها به شدت کاهش یابد.

اسفندیاری یادآور می‌شود: مرحوم ابوترابی‌فرد در تقویت معنویت و اعتقادات دینی اسرای دربند عراق نقش بسزایی ایفا کردند.

به اذعان برخی از آزادگان اگر سرور آزادگان و رهنمودهایشان نبود، هرگز نمی‌توانستند شکنجه‌ها و فشارها را تحمل کنند و کم می‌آوردند.

برخی از آزادگان آن قدر روح بزرگ داشتند و انسان بزرگی بودند که توانسته بودند بر روح بعثی‌ها تسلط یابند و بر مسائل شخصی زندان‌بانان و نگهبانان دخالت کرده و مشاوره در راستای مثبت دهند که به عنوان نمونه می‌توان به رفع مشکل خانوادگی یک نگهبان عراقی با راهنمایی مرحوم ابوترابی‌فرد اشاره کرد که سبب شد این نگهبان به پای سرور آزادگان بیافتد و ایمان بیاورد.

آزادگان اسناد زنده جنایت صدام در اردوگاه‌ها هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: آزادگان با نیروی ایمان و داشتن اعتقادات قوی توانستند شکنجه‌ها، سختی‌ها و مشکلات دوران اسارت را تحمل کنند.

حسن نظافتی آزادگان را اسوه صبر، استقامت و شکیبایی ذکر می‌کند و می‌افزاید: آزادگان در اردوگاه‌ها ضعفی از خود نشان ندادند و شکنجه‌ها را با جان دل پذیرفتند که اجرشان کمتر از شهدا نیست.

وی ادامه می‌دهد: آزادگان اسناد زنده جنایت صدام در اردوگاه‌ها هستند که با اسرای جنگی بر خلاف صلیب سرخ رفتار می‌کردند.

آزادگان شکنجه‌های روحی و جسمی را به جان خریدند بنابر این هر قدر در حق آنان لطف کنیم، نمی‌توانیم حقشان را ادا کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک اضافه می‌کند: حقیقتا انقلاب اسلامی هرچه دارد از ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و مجاهدت‌های آزادگان، جانبازان و شهدا دارد که باید قدردان این عزیزان باشیم.

نظافتی بیان می‌کند: در برخی مکان‌ها آن طور که شایسته و بایسته آزادگان است، کم‌توجهی می‌شود گرچه آزادگان توقعی ندارند ولی باید قدردان تحمل و استقامتشان در دوران اسارتشان باشیم.

وی اذعان می‌کند: رشادت، شجاعت و شهامت آزادگان قابل تقدیر نیست و هرچه تلاش کنیم نمی‌توانیم ذره‌ای از تلاش‌ها و زحماتشان را جبران کنیم.

این مسئول اظهار می‌دارد: در شهرستان آبیک 43 آزاده داریم که همه این آزادگان جانباز محسوب می‌شوند.

کوچک‌ترین اسیر آبیکی در بند عراق 13 ساله بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک می‌افزاید: کوچکترین اسیر شهرستان آبیک حکمت‌الله روستاپیشه نام دارد که در 13 سالگی در سال 62 به اسارت دشمن درآمد و در سال 69 به میهن بازگشت.

نظافتی ادامه می‌دهد: بهترین درسی که آزادگان دادند درس آزادگی، استقامت، صبر، پایداری در برابر دشمن بود که امروز باید الگوی همه آحاد جامعه به ویژه جوانان قرار گیرند.

دشمنان اسلام برای قلع و قمع نهال انقلاب تلاش زیادی را به کار گرفته‏‌اند امّا به برکت خون شهدا و جهاد مبارزان راه خدا و صبر و استقامت فرزندان اسلام، انقلاب امروز همانند یک درخت تنومند در برابر دشمنان خود مستحکم و پابرجا ایستاده است.

با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری که «تمام ملت ایران وظیفه دارند که همواره تشکر قلبی و زبانی خود را از عناصر فداکار و ایثارگر ابراز کنند» ملت ایران باید همواره قدردان رشادت‌ها، شجاعت‌ها و شهامت‌های آزادگان باشد و هیچ‌گاه ایثارگران سرفراز و قهرمان را فراموش نکنند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول