اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اهدای مجموعه‌ نفیس دیگری از خاندان دیهیم به کتابخانه مجلس

گیتی دیهیم بخش دیگری از اسناد آرشیو خانوادگی خود را به کتابخانه مجلس اهدا کرد.

اهدای مجموعه‌ نفیس دیگری از خاندان دیهیم به کتابخانه مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس، دوشنبه هفتم اسفند ماه سال گذشته گیتی دیهیم با حضور در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بخشی از اسناد و اشیای موزه‌ای خانوادگی خود را به کتابخانه مجلس اهدا کرد، این اسناد که مجموعه‌ای شامل ادعیه، احکام، خمسه انوشیروان و دست‌نوشته‌های اجدادشان به همراه تعدادی فرش نفیس بود از سوی وی به این مرکز اهدا شد. هم اکنون بخش دیگری از مجموعه‌ی خانوادگی دیهیم به همت گیتی دیهیم به کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

علی ططری،‌ مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس اعلام کرد: خانم دیهیم تصمیم داشتند که بخش دیگری از مجموعه خود را به مرکز دیگری در کشور اهدا کنند اما به گفته ایشان باتوجه به برخورد خوب کارکنان کتابخانه مجلس در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و با میل و رغبت باقی اسناد خود را نیز به کتابخانه اهدا نموده است.

ططری با اشاره به اسناد اهدایی گفت: این اسناد بخشی شامل اسناد خانوادگی، بخشی تصاویر سفرهای شخصی ایشان و بخش دیگر کارت‌ پستال‌های تاریخی خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: در میان مجموعه اهدایی دیهیم چند فرمان دوره قاجار نیز به چشم می‌خورد که ازمیان آن می‌تواند به فرمان و عهدنامه و قباله ازدواج اشاره کرد. فرمان ناصرالدین‌شاه قاجار مبنی بر انتصاب ابوالحسن میرزا سرهنگ نایب الحکومه خوار و اهدای نشان درجه سرهنگی به وی در این مجموعه به چشم می‌خورد.

مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس افزود: همچنین دفترچه صورت حساب جمع و خرج مسعود میرزا نوه فتحعلی‌شاه قاجار، دفترچه خاطرات ابوتراب میرزا (حسام الممالک) نوه‌ی فتحعلی‌شاه بخش دیگری از این مجموعه است. عقدنامه ازدواج آقا رمضانعلی با کوکب خانم دختر استاد کاشانی نیز در این آرشیو موجود است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول