اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیروزی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

عشق و علاقه هواداران صنعت نفت ریشه‌ای فراتر از فوتبال دارد

سرمربی سابق نفت آبادان گفت: هوادار آبادانی هیچ‌گاه تیم خود را تنها نخواهد گذاشت، و حتی اگر این تیم به دسته سه سقوط کند باز هم تختی آبادان مملو از جمعیت خواهد شد چرا که این عشق و علاقه ریشه‌ای فرا‌تر از فوتبال دارد.

عشق و علاقه هواداران صنعت نفت ریشه‌ای فراتر از فوتبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علی فیروزی را کمتر کسی در آبادان است که به یاد نداشته باشد، مربی سیه چرده‌ای که وی را مروارید سیاه آبادان می‌خوانند و این مربی نام آشنای آبادانی را با نتایج درخشان وی با تیم صنعت نفت که در دهه 70 به دست آورد این تیم را برای همیشه در اذهان عموم ثبت کرد.

فیروزی در اواسط نیم فصل دوم لیگ بر‌تر دوازدهم برای دومین بار روی نیمکت تیم صنعت نفت نشست تا شاید این تیم را از بحران خارج کند، در این برهه از زمان که نفت به خوبی فوتبال بازی می‌کرد، این مربی نیز با تنها بردی که مقابل فولاد خوزستان در آبادان کسب کرد و رکوردهای زیادی را نیز جا به جا کرد بر اثر اختلاف نظری که مدیریت صنعت نفت پیدا کرد این تیم را ترک کرد و جای خود را به سعید سلامات داد.

اکنون پس از چند ماه این مربی حرف‌هایی در دل دارد که شاید بتواند ضمن بر  طرف کرد شایعات، تماشاگران را باز هم به ورزشگاه پیر تختی آبادان بازگرداند، با هم پای حرف‌های شنیدنی علی فیروزی می‌نشینیم.

*فارس: آقای فیروزی مشکل شما با مدیریت صنعت نفت به کجا رسید؟

*فیروزی: مشکل خاصی نبود فقط یک اختلاف نظر بود که خوشبختانه حل شد، مدیر عامل صنعت نفت دوست من است و اگر اختلافی بود در حیطه کار بود و نه خارج از آن، که با صحبت‌هایی که شد و رفع سوءتفاهم ایجاد شده، این بحث‌ها نیز پایان یافت.

*فارس: صنعت نفت برای لیگ دسته اول تحولی عظیم در خود دیده و شکل تیم به کلی تغییر یافت، نظرتان در این باره چیست؟

*فیروزی: مطمئنا بازیکنانی که در لیگ بر‌تر توپ می‌زنند برای لیگ بر‌تر در این نمی‌ماند، کادر فنی در تلاش است تا این تیم را به جایگاه اصلی خود برساند، بالطبع با وجود یک کادر فنی خوب در راس این تیم این اتفاق نیز خواهد افتاد. در هر صورت من مربی نفت نیستم که بگویم این تیم خوب بسته شد ه یا خیر.

*فارس: به نظر شما بازیکنانی که از سوی ابراهیم قاسمپور جذب شده‌اند قابلیت حضور در این تیم را داشته‌اند؟

*فیروزی: هر مربی، خصوصا در آبادان دوست دارد موفق باشد، و پس از نتیجه نگرفتن یک مربی اول به خود او استرس وارد می‌شود او نیز این استرس را به تیم منتقل می‌کند و اینگونه می‌شود که یک تیم نتیجه لازم را به دست نمی‌آورد.

قاسمپور مطمئنا قابلیت بازیکنان را برای کسب نتیجه در لیگ دسته یک سنجیده است و آن‌ها را جذب نموده و حتم دارم این مربی کار خود را به خوبی انجام خواهد داد.

*فارس: چندی پیش مصاحبه‌ای از قول شما در یکی از روزنامه‌های کشور به چاپ رسیده بود که گویا آن را تکذیب کرده‌اید؟

*فیروزی: در آن روزنامه گفته‌های من را 180 درجه تغییر داده‌اند، در صورتی که من هیچ‌گاه بر علیه تیم خودم که آن را خانه خود می‌دانم صحبت نمی‌کنم و عادت ندارم که علیه شخصی صحبت کنم.

به نظر می‌رسد این روزنامه موفق نشده نفرات خود را در چارت فنی باشگاه جای دهد و در این بین به دنبال طعمه‌ای بوده تا غیر مستقیم نظرات خود را در خصوص عملکرد باشگاه به این مجموعه تحمیل کند.

این روزنامه قصد حاشیه سازی داشت و به من نیز گفت که چرا از ابتدای فصل شما را به خدمت نگرفته‌اند من نیز در پاسخ به آنان گفتم که تصمیم با مدیریت است و هر مدیر نیز سلیقه خود را دارد، به نظر می‌آمد که این روزنامه به دنبال منافع شخصی خود بود.

*فارس: پس از رفتن شما از تیم صنعت نفت نیز یک سری مصاحبه از قول شما منتشر شده بود که از مدیریت تیم به تندی یاد کرده بودید؟

*فیروزی: بعد از قطع همکاری من با باشگاه صنعت نفت دو طرف یک سری مصاحبه انجام داده بودند، اما مجموعه باشگاه ارتباط خوبی با من دارند و اگر اختلافی بود اختلاف نظر بود چرا که من همیشه برای تیم نفت آرزوی موفقیت کرده‌ام و این مصاحبه‌ها فقط برای ابراز نظرات شخصی بود، اما اکنون وقت این صحبت‌ها نیست و وقت کمک کردن به این تیم است و نباید به حواشی پرداخت.

*فارس: بالاخره این گفت‌وگو‌ها صحت دارد یا خیر؟

*فیروزی: ببینید، هر‌گاه گفت‌وگویی از قول من زده شد که بر علیه تیم بود یقین بدانید که این مصاحبه را من انجام نداده‌ام، ولی هر‌گاه از تیم صنعت نفت و هرگاه از مجموعه این تیم تمجید کردم مطمئن باشید که این گفت‌وگو از من بوده است، من هیچ‌گاه از کسی بد نگفته‌ام و بد کسی را نخواسته‌ام، صنعت نفت خانه من است و من 40 سال است که با این تیم آمیخته‌ام، حال چگونه می‌توانم از این تیم بد بگویم.

*فارس: از نظر شما هواداران با تیم نفت آشتی خواهند کرد؟

*فیروزی: هوادار صنعت نفت عاشق این تیم است، و به دنبال نتیجه است، هوادار آبادانی هیچ‌گاه تیم خود را تنها نخواهد گذاشت، و حتی اگر این تیم به دسته سه سقوط کند باز هم تختی آبادان مملو از جمعیت خواهد شد چرا که این عشق و علاقه ریشه‌ای فرا‌تر از فوتبال دارد.

*فارس: با آمدن قاسمپور بحث پیامک‌های تهدید آمیز به میان آمد که برخی پیشکسوتان فوتبال آبادان از جمله شما از این تهمت‌ها در امان نبوده‌اید چه صحبتی در این خصوص دارید؟

*فیروزی: جالب است که در این بین نامی هم از من برده شده است، در حالی که من در دو گفت‌وگویی که با رسانه‌ها داشتم از آمدن قاسمپور حمایت کامل کردم و خوشحال شدم از اینکه یک مربی بومی کار را در دست می‌گیرد، کلا این مسائل در آبادان زیاد عجیب نیست و هر مربی ‌بومی که آغاز به کار کند این مشکلات را خواهد داشت و این معضل در زمانی که سکان هدایت تیم را در دست گرفتم شامل من هم شده بود و این تنها یک دلیل دارد، منافع عده‌ای در این بین به خطر می‌افتد و این عده با وجود مربیان قاطع آبادانی نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند، به هر صورت قاسمپور باید تمام سعی خود را به کار گیرد تا با نتیجه گیری خود این شعله‌ها را خاموش کند و جلوی ورود حواشی را به تیم بگیرد.

*فارس: نظر شما در خصوص لیدر‌ها چیست؟

*فیروزی: لیدر هم زحمت می‌کشد اما باید جایگاه خود را بداند، لیدر وظیفه دارد  تا سکو‌ها را هدایت کند، برخی مواقع شیطنت‌هایی انجام می‌شود که آن‌ها را از مسیر خارج می‌کند، اکنون باید به فکر اعتلای فوتبال صنعت نفت بود و با اعمال قوانین کسر امتیاز از سوی کمیته انضباطی باید تماشاگران را به آرامش دعوت کنند.

*فارس: اگر از شما بخواهند که مجددا در تیم نفت حضور پیدا کنید این کار را خواهید کرد؟

*فیروزی: من در هر زمانی آماده خدمت به تیمم هستم و اگر زمانی این فرصت مهیا شود با تمام وجود به تیم محبوبم خدمت رسانی خواهم کرد، من از سال 54 با این تیم بوده‌ام، در جنگ و پس از جنگ نیز به همراه این تیم بوده‌ام و تمام خاطرات خوب و بد خود را در این تیم دارم و برای بودن و خدمت به این تیم درنگی ندارم.

*فارس: کمی به عقب بازگردیم، مقطعی از دهه 70 تیم نفت آبادان همراه با شما نتایج خوبی گرفت دلیل آنچه بود؟

*فیروزی: مسئولان وقت خوب کار کردند، ضمن اینکه مجموعه بازیکنان مدت زیادی بود که در کنار یکدیگر بازی می‌کردند و ضمن برخورداری از تعصب و دلسوزی یکدیگر را به به خوبی می‌شناختند و درک می‌کردند، اکنون نیز هر جا سخنی از موفقیت تیم نفت باشد بازیکنان و تیم دهه 70 بر سر زبان‌هاست و از این بابت خوشحالم.

در کل مطمئنا اگر نتایج خوبی کسب شد، بخاطر این بود که کل مجموعه خوب بوده است و این موفقیت‌ها حاصل تلاش یک نفر یا چند نفر نبوده است.

*فارس: در فصل جدید اوضاع مدیریتی نفت به چه صورت بوده است؟

*فیروزی: مدیر عامل باشگاه صنعت نفت تا کنون تلاش زیادی کرده است تا بتوان مجموعه خوبی را روانه مسابقات کند، امیدوارم که این تلاش‌ها با کسب نتیجه همراه باشد و همه باید در این راه تیم صنعت نفت را یاری کنند و از حاشیه‌ها دوری کنند.

*فارس: و در پایان؟

*فیروزی: صنعت نفت فصل سختی را در لیگ دسته اول در پیش روی دارد، با هر اشتباه و سهل انگاری ممکن است زحمات یک سال یک تیم و یک خیل عظیمی از تماشاگر از بین برود، باید همه دست در دست هم دهیم و این باشگاه را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم، چرا که این بار اگر صنعت نفت نتیجه لازم را نگیرد پاسخ گویی به مردم کار سختی خواهد بود.

 

.............................

گفت‌وگو از علی دایلی

.............................

انتهای پیام/72013/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول