اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

دانشکده فنی و حرفه‌ای دولتی خلخال دانشجو پذیرش می‌کند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین دانشکده فنی و حرفه‌ای دولتی استان اردبیل در شهرستان خلخال راه‌اندازی شده و از سال تحصیلی آینده پذیرش دانشجو خواهد داشت.

دانشکده فنی و حرفه‌ای دولتی خلخال دانشجو پذیرش می‌کند

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با افزایش رشته‌های فنی و مهندسی شاهد ارتقای سطح علمی منطقه با افزوده شدن رشته‌های کارشناسی ارشد خواهیم بود که به یقین این امر به اعتلای تحصیلات علمی و دانشگاهی جوانان این منطقه کمک خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه شهر خلخال از دیرباز به شهر دانشگاهی مشهور و معروف بوده است، عنوان کرد: فعالیت‌های علمی و دانشگاهی خلخال از دهه 70 آغاز شده و ما در سایر مناطق شاهد فعالیت دانشگاهی از دهه 80 بودیم به طوری که هم اکنون 10 هزار دانشجو در دانشگاه‌های خلخال تحصیل می‌کنند و توسعه مراکز دانشگاهی و تنوع رشته‌های تحصیلی از برجستگی‌ها و ویژگی‌هایی است که مدنظر بوده است.

این نماینده مجلس از ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی به دانشگاه علوم پزشکی خلخال خبر داد و افزود: این خود زمینه‌ای را فراهم کرده تا بتوانیم بهتر و بیشتر در خدمت علاقمندان به تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی باشیم.

جعفری بنه خلخال در خصوص فعالیت‌های حوزه ورزش و جوانان گفت: توجه به زیر‌ساخت‌های ورزشی یکی از اهداف جدی ماست که در این راستا سالن‌های نیمه‌تمام مناطق روستایی و شهری در حال تکمیل است به طوری که امسال با جذب 650 میلیون تومان چند پروژه جدید را آغاز کردیم تا شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی در خصوص سالن ورزشی روستای اندبیل، زورخانه پهلوانی این شهر، تجهیز و تکمیل ورزشگاه پوریای ولی خلخال و اجرای دو پروژه ورزشی در کوثر نیز تصریح کرد: با این روند به یقین شاهد گسترش فعالیت‌های ورزشی و حفظ تندرستی جوانان و نوجوانان بوده و بیشترین اوقات فراغت این نسل در سالن‌های ورزشی به بهترین و مطلوب‌ترین شکل سپری می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش پیگیرانه برای کسب امتیاز یک تیم دسته دومی فوتبال برای خلخال بیان داشت: قرار بود امتیاز تیم شهرداری تبریز گرفته شود تا خلخال دشت بتواند در مسابقات لیگ دسته دو حضور پیدا کند اما به رغم توافقات اولیه این کار انجام نشده و ما همچنان پیگیر حضور یک تیم خلخال در لیگ دسته دو فوتبال باشگاه‌های کشور هستیم.

مطالعات ساخت 6 سد در جنوب استان تکمیل شده است

جعفری بنه خلخال در خصوص احداث سدها و تامین منابع اعتباری آن ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات عملیات احداث سد کوثر و بفراجرد متوقف شده بود که با پیگیری‌های انجام شده شاهد ادامه احداث و تکمیل این سدها هستیم و در کنار آن مطالعه شش سد دیگر در جنوب استان تکمیل شده و در اعتبارات سال 93 ردیف اعتبارات ملی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: با تکمیل دو سد کوثر و بفراجرد اتفاقات مبارکی در منطقه در تامین آب شرب و منابع کشاورزی رخ خواهد داد.

نماینده جنوب استان با بیان اینکه با همکاری سازمان تامین اجتماعی، اداره تامین اجتماعی خلخال ارتقای درجه داشته و قرار است به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند، خاطرنشان کرد: مقرر شده است یکسری خدمات عمومی و تخصصی نیز در این مراکز ارتقا یافته و به توسعه بهداشت و درمان کمک شود.

جعفری بنه خلخال همچنین از تجهیز درمانگاه‌های شاهرود، هشتجین، برندق و گیوی با عنایت و توجه ویژه دولت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این ارتقا زمینه حرکت‌های تحولی را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود در خصوص ارتقای خورش رستم به شهرستان که سالیان سال است پیگیری شده و در دست اقدام است، به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: امیدواریم با نظر مثبت دولت جدید شاهد ارتقای این بخش به شهرستان باشیم تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات و منابع اعتباری بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/62007/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول