اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

دفاع مقدس آمیخته با معنویت است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دفاع مقدس تنها بعد مادی نداشته و آمیخته با معارف و معنویت است.

دفاع مقدس آمیخته با معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی روسا، معاونان و مدیران آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی پل تالشان این شهر با تاکید بر توجه به تدوین کتاب‌های مناسب ویژه درس‌های عمومی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: ارائه درس دفاع مقدس توسط استادان متخصص برای انتقال مفاهیم ارزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تدریس در حوزه دفاع مقدس را مسئولیتی بسیار سنگین عنوان کرد و افزود: درس دفاع مقدس با حضور استادان جبهه دیده تدریس می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که درس دفاع مقدس وابسته به تکنیک و معارف است، تصریح کرد: ضرورت دانستن موضوع دفاع در برابر تهدیدها باید از ابعاد مختلف بررسی شود.

وی تحصیل در حوزه دفاع مقدس را از نیازهای جامعه دانست و گفت: سابقه علمی استادان از نظر داشتن تحصیلات عالی اهمیت دارد.

رمضانی با اشاره به تحلیل و بررسی دانشگاه‌های غربی در موضوع دفاع مقدس خاطرنشان کرد: غرب متوجه شده دفاع مقدس تنها بعد مادی نداشته و آمیخته با معارف و معنویت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دانشگاه کشورهای توسعه یافته به دنبال شناخت انگیزه‌های جوانان در دفاع مقدس هستند.

تغییر ذائقه‌ها انتقال مفاهیم معنوی را سخت می‌کند

وی با بیان این‌که انتقال مفاهیم دفاع مقدس دشوار است، اظهار داشت: انسان تا زمانی که در شرایط ویژه قرار نداشته باشد از درک واقعی مفاهیم عاجز است.

رمضانی گذشت، ایثار، عشق و ... را از جمله مفاهیم قابل انتقال در بحث دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: قصه جبهه و جنگ پر از مفاهیم مذکور است و اگر فرد در میدان قرار نداشته باشد، نمی‌تواند این مفاهیم را به خوبی انتقال دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر به‌کارگیری ابزارهای انتقال تاکید کرد و گفت: اگر فرد نتواند خود را در فضای انتقال مفاهیم قرار دهد نمی‌تواند نقل درستی از واقعیت داشته باشد.

وی تحلیل و تطبیق موضوع را از جمله مراحل انتقال مفاهیم به دیگران برشمرد و عنوان کرد: افراد با نداشتن درک درست از واقعه عاشورا نمی‌توانند مفاهیم آن را به خوبی انتقال دهند.

رمضانی اطلاعات کافی در انتقال مفاهیم را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: نقل اطلاعات باید هوشمندانه انجام شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تغییر ذائقه‌ها  در جامعه اشاره کرد و افزود: انتقال مفاهیم معنوی در جایی که ذائقه‌ها تغییر کرده، دشوار است.

وی بر شناسایی ذائقه‌ها در دنیای امروز تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در درس دفاع مقدس باید از استادانی استفاده شود که جبهه، جنگ و خون را دیده باشند تا بتوانند مفاهیم را به خوبی انتقال دهند.

رمضانی با اشاره به وجود 160 شبکه تلویزیونی داخلی اظهار داشت: شبکه‌های مذکور می‌توانند بزرگ‌ترین دانشگاه در انتقال پیام دفاع مقدس در جهان باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار مهندسی دفاع مقدس مناسب با فضای آموزشی جامعه شد و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس پر از عرفان و معنویت بود و جوانان را به جبهه‌ها می‌کشاند.

انتهای پیام/84001/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول