اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد:

ایلام یکی از قدمگاه‌های شهدای والا مقام دفاع مقدس است

استان سرفراز ایلام یکی از قدمگاه‌های شهدای والا مقام دوران دفاع مقدس است.

ایلام یکی از قدمگاه‌های شهدای والا مقام دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهداء، رزمندگان و بسیجیان در پیروزی هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده‌ای داشته و با طلایه‌داری در جبهه‌ها دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی ادا کردند.

لزوم ترویج این فرهنگ و آشنایی با راه و رسم شهیدان موضوعی است که باید در بین نسل‌ها به خصوص در بین جوانان گسترش یابد و برگزاری اردوهای راهیان‌نور بهترین فرصت و اقدامی است که می‌تواند در این زمینه صورت گیرد. 

هدف از اجرای راهیان‌نور ترویج فرهنگ ایثار در بین اقشار مختلف جامعه خصوصا نسل جوان است. نسل جوان و نسل سوم اکنون بیشتر به ترویج این فرهنگ نیاز دارند چراکه باید رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌هایی که در بین آحاد جامعه اسلامی بوده را به نسل جوان که در آن زمان حضور نداشتند منتشر و به آنها ارائه کرد.

مقام معظم رهبری در خصوص بازآفرینی رشادت‌های سربازان رشید انقلاب می‌فرمایند: حماسه‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس هنوز استخراج نشده است و باید به صورت یک گنج آن را استخراج کرد و باید تلاش کنیم تا به این نقطه دست یابیم.

در دوران دفاع مقدس ایثار، جانفشانی، مقاومت و قناعت بود، آحاد جامعه نیز به این فضایل عجین شده بودند و اگر یک بررسی داشته باشیم این مهم در استان ایلام قابل رؤیت است.

نحوه زندگی مردم خود استان با وجود مشکلاتی که وجود داشت جوابی بر این مدعاست مردم در دوران آوارگی‌ها که نقاط مسکونی توسط دشمن مورد هجوم قرار می‌گرفت حتی در فصل زمستان با وضعیت برف و باران در زیر چادر با آن همه مشکلات قانع بودند و از طرفی هم یا فرزند یا اقوام خود را در مناطق عملیاتی داشتند و در هر صورت زندگی خود را استمرار می‌دادند.

دبیر ستاد راهیان‌نور سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: طی ابتدای امسال تاکنون 217 هزار نفر از مناطق عملیاتی ایلام بازدید کردند.

ولی‌ جوادی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: اجرای راهیان‌نور در تبیین سیره شهداء به تعبیر مقام معظم رهبری این است که "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست".

وی ادامه داد: با این فرمایش رهبری وظیفه ما مشخص است که ما هر چه در این راه تلاش داشته و دنبال کنیم باز به آن نقطه نرسیده‌ایم. شهداء با اقتدایی که به حضرت سیدالشهداء داشتند به سرمنزل مقصود رسیدند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: وقتی نحوه شهادت شهدای شاخص یا دیگر شهداء را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که آنان به همه چیز رسیده‌اند، خیلی از این ایثارگری‌ها و شهادت‌ها و حماسه‌هایی که رزمندگان ما داشتند این مهم را نشان می‌دهد.

جوادی‌فر تصریح کرد: بر این اساس باید در سیره و مشی شهداء بیشتر تلاش کنیم و نهادهای فرهنگی و مسئولان این حوزه وظیفه بیشتری دارند.

انتهای پیام/2246/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول